annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen netwerk buitenland

Topic gestart op: 11-02-19 02h34

Antwoorden: 4 antwoorden

Stnnts
Rekruut scout

Geen netwerk buitenland

OPGELOST

Hallo iedereen

 

Ik ben voor langere tijd in het buitenland (Australië). Ik heb hier een lokale sim gekocht en bij Orange overgeschakeld naar pre-paid omwille van verhuis. Ik gebruikte WhatsApp nog via mijn Belgisch nummer. Nu heb een nieuwe gsm moeten kopen hier omdat de andere stuk was en moet ik via een sms naar mijn Belgisch nummer mijn WhatsApp verifiëren. Echter, op mijn nieuw toestel krijg ik geen verbinding met een netwerk. Ik heb enkel de 'alleen noodoproepen' melding. 

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Alvast bedankt! 

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stnnts

Ik heb net even met mijn dochter overlegd en ze vertelde dat er een kleine kans is dat als je naar de winkel gaat waar je de foon gekocht hebt dat ze deze via een in te voeren code kunnen unlocken. Mits je een  goede uitleg hebt natuurlijk. In uw geval geen probleem waarschijnlijk.

Maar zoals gezegd, ze kunnen/doen het niet overal/allemaal...

Maar niet geschoten is altijd mis ... Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Stnnts de toestellen in het buitenland zijn geblokkeerd voor buitenlandse simkaarten. Dat wil dus zeggen dat er een simlock op zit . Dit om verkoop en aankoop tegen te gaan in het buitenland omdat de prijzen natuurlijk erg schelen. Daarom dat u een blgische simkaart niet kan steken in de australische gsm. Maar ook bijvoorbeeld een australische kaart niet in een belgisch toestel.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2

Als het oude BE toestel simlock vrij was (en vermoedelijk was dat zo) dan werken buitenlandse simkaarten daar wel in. Je hebt wel gelijk als het nieuwe Australische toestel een simlock heeft, dan gaat de BE simkaart niet werken.

Hier gaan we er wel vanuit dat @Stnnts slechts één foon gebruikt. Toen mijn dochter in Australië verbleef had zij twee foons, haar eigen exemplaar van hier met haar BE simkaart en zij heeft ter plekke een basic foon gekocht om met de lokale simkaart te werken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stnnts

Heb jij enkel een Australische sim gekocht en steek/stak je die in uw BE foon? En is uw probleem dat je nu een Australische foon  hebt waar je uw BE sim in steekt en dat werkt niet? In dat geval, als je de Australische sim in de Australische foon steekt, dan werkt alles wel veronderstel ik?

Uw mail adres, wat voor een adres is dat? Providergebonden of een gmail of hotmail adres? Kun je dat mail account niet configureren op uw Australische foon met de Australische sim erin?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stnnts

Ik heb net even met mijn dochter overlegd en ze vertelde dat er een kleine kans is dat als je naar de winkel gaat waar je de foon gekocht hebt dat ze deze via een in te voeren code kunnen unlocken. Mits je een  goede uitleg hebt natuurlijk. In uw geval geen probleem waarschijnlijk.

Maar zoals gezegd, ze kunnen/doen het niet overal/allemaal...

Maar niet geschoten is altijd mis ... Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen