annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gsm en abo/herlaadkaart voor mijn zoon gekoppeld aan mijn abonnement

Topic gestart op: 23-05-20 20h01

Antwoorden: 6 antwoorden

Loranneke
Gewaardeerd verkenner

Gsm en abo/herlaadkaart voor mijn zoon gekoppeld aan mijn abonnement

OPGELOST

Hallo iedereen,

Mijn zoon begint nood te hebben  aan een gsm met abo of herlaadkaart. 

Ik heb enkele vragen waar jullie misschien  het antwoord op weten, want hoe meer ik opzoek, hoe minder duidelijk alles wordt  🤯😉

Ik ben aan het kijken voor een simpele gsm, enkele bellen/sms om te starten. 

* kan hij een eigen gsm nummer krijgen gekoppeld aan mijn abonnement? 

* bestaat er een familie abonnement?

* zijn er dingen waar ik aan moet denken die best ineens geregeld worden? 

* als zijn herlaadkaart gekoppeld is aan mijn abo, kan ik die dan herladen via de app? 

 

Alvast heel erg bedankt  voor jullie antwoord

Een fijne avond iedereen! 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Loranneke 

Ik lees dat je wil starten met een eenvoudige gsm, enkel bellen en smsjes sturen. Dan heb ik hier een goede tip: klik eens op deze link. Gebeuren er in het begin wat onhandige ongelukjes, ge betaalt er u geen breuk aan ...

in dat geval is ook een herlaadkaart aan te raden. Een formule met enkel bellen bestaat niet, maar er is wel een formule waar je een tegoed in euro hebt en je beslist zelf hoe je dat tegoed gebruikt: bellen, smsjes sturen of internet opgaan. Ziehier een link. Vermits het toestel dat ik hierboven suggereerde niet eens op internet kan is die herlaadkaart dan ook enkel geschikt voor bellen of smsjes sturen.

Moest je na een tijdje over willen gaan naar een smartfoon kan die herlaadkaart ook mee en dan je evengoed wel op internet, met dezelfde kaart dus. De beperking zit in de foon, niet in de kaart.

Wat dat herladen betreft: jij kan met uw smartfoon vanuit uw Orange app gelijk welke herlaadkaart bijladen, dat is dus geen enkel probleem. Die hoeft dus niet noodzakelijk aan uw abo gelinkt te zijn.

Veel succes 😊

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
TomB
Orange-werknemer

Beste @Loranneke ,

Indien u al klant bent bij Orange is het vaak beter om voor uw zoon ook een abonnement te nemen. Zo kunnen jullie beide onbeperkt naar elkaar bellen. Maak u geen zorgen alle abonnementen kunnen ook blokkeringen krijgen op data en multimedia aankopen. 

Een typisch abonnement voor kinderen + gsm is momenteel de GO light + Smart data €10 = €20 per maand.
90min bellen, onbeperkt sms'en en 1.5GB + nieuwe gsm. Een toestel die we vaak verkopen momenteel is de Samsung A51 of de Huawei P30 lite. 

Als U nog vragen heeft, stel gerust 😊

Groeten,
Shop Medewerker
Tom

Loranneke
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor alle antwoorden iedereen! 

 

Het is een go light abo geworden 10€/maand met een simpele Wiko gsm van 19,95€. 

Een herlaadkaart is beperkt geldig, vaak met veel (voorlopig onnodige) data... Daarom dit niet gedaan. 

Happy kid, happy mom 👍 

patrick2
Wijze
Wijze

Heel fijn om je bevindingen te delen met ons @Loranneke .

Heel veel plezier er mee !!! 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Loranneke  om met de deur in huis te vallen een abonnement koppelen aan jou abonnement gaat niet. 

Je zoon kan een eigen abonnement nemen of een herlaad kaart. Het is natuurlijk belangrijk te weten wat je zoon mag en niet mag. Bedoel daarmee , als je wil dat die 100 GB data op maakt per maand en onbeperkt mag bellen en smsen neem je het grootste abonnement of je herlaad de kaart elke week voor 100 euro. Dus het zijn wel wat dingen waar je rekening mee dient te houden. Als je zegt nee dat kan en mag niet dan kan je er voor kiezen een herlaad kaart te nemen. Als die leeg is is zijn tegoed op en kan die verder op het moment wanneer deze herladen is. Je kan ook een abonnement nemen maar daar sluipt het gevaar in dat het nooit op is. Ik zou het volgende doen :

* neem een herlaad kaart met daarop tegoed. 

* als blijkt dat het correct gaat na een aantal tijd , maanden of een jaar kan je als nog een abonnement nemen. Bij verandering kan je altijd je nummer behouden en omzetten is snel gebeurd. 

Hier heb je wat extra info :

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/gsm-abonnementen

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen