annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Herlaadkaart met €75 tegoed

Topic gestart op: 24-09-18 20h22

Antwoorden: 7 antwoorden

Sjappert
Gewaardeerd verkenner

Herlaadkaart met €75 tegoed

OPGELOST

Het is voor een buitenlander (Nederland) onmogelijk om een abonnement af te sluiten in België, ook is het onmogelijk om online een herlaadkaart op te waarderen. 

De komende paar maanden heb ik voor werkzaamheden in België een lokale simkaart nodig, enkel om data te gebruiken, niet om te bellen en te smsen.

Mijn idee is dus om een herlaadkaart te kopen bij een Orange Shop, dat moet wel kunnen met een EU ID-kaart. De site is alleen heel erg onduidelijk hoe het tarief van een herlaadkaart werkt?

Om te voorkomen dat ik elke week naar zo'n shop moet (online herladen kan óók al niet met een rekening of CC die niet in België is geregistreerd), wil ik er direct een flink tegoed op laden.

- Als ik het goed begrijp, is tegoed gewoon een jaar geldig. Is dat correct?

- Ik begrijp niet hoe de tegoeden werken. Deze pagina (https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten) toont 3 verschillende herlaadkaarten die met hetzelfde tegoed extreem uiteenlopende dingen bieden. Hoe kan €10 nou zowel maar "150 mb of 150 sms of 150 belminuten" zijn, óf maar liefst 4000 mb? Mij duizelt het.

Mijn vraag aan de kenners is dus:

- Als ik een herlaadkaart koop in de shop en daar €75 tegoed op zet om een half jaar lang alleen data te gebruiken. Hoeveel MB kan ik dan gebruiken?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cleopatra
Veteraan verkenner

Hallo Sjappert,

Ik raad je de Tempo Giga aan: Voor 15 euro krijg je 4GB + 4000 sms'en
En je 15 euro komt overeen met 50 min beltegoed.

Je koopt dit best in de shop, aangezien je leveringsadres in België dient te zijn. De identificatie kan met een Europse id-kaart.

De sms’en en surfvolume zijn 31 dagen geldig naar alle Belgische netwerken (behalve naar speciale nummers). Deze voordelen zijn toegekend bij elke herlaadbeurt van minimum 10 €, ongeacht het moment waarop je herlaadt.

Je kan eventueel verschillende herlaadtickets kopen in de shop, en telkens 1 gebruiken als je data op is

Trouwens je kan je belwaarde omzetten in data:

Hoe belwaarde omzetten in data?

 
Via de My Orange-app, onder "Tarief en opties", kies "Optie toevoegen".
 
Op je toestel: geef #123*44# in, gevolgd door de beltoets
  • Selecteer optie 1 voor 1,5 GB
  • Selecteer optie 2 voor 1 GB

Capture.PNG

Greetz

CLEO

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Sjappert

Ik zou in uw geval voor de Tempo Giga gaan, die biedt het het grootste datavolume van de drie formules. Jij hebt dus enkel data nodig. Voor uw €10 krijg je 4GB.

Je kan online herladen met een visa kaart of mastercard. heb je dat niet? Je kan steeds aan een Belgische collega vragen om uw kaart te herladen en hem cash terug te betalen. Het is geen enkel probleem om iemand anders zijn kaart te herladen. Trouwens, staat er op uw NL bankkaart geen bancontact logo? Indien ja, dan werkt uw kaart ook in België.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Sjappert
Gewaardeerd verkenner

Ik heb wel een MasterCard, maar daar waar dat normaal gesproken een wereldwijd betaalmiddel is, stelt Orange op https://www.orange.be/nl/online-herladen het volgende:

  • Let op! Je kunt alleen met Belgische creditcards betalen.

Ik wist niet dat je creditcards kon discrimineren op basis van land van afkomst, maar hier kan dat blijkbaar wel.

Als ik een Tempo Giga koop met €80 tegoed heb ik dus 32 GB beschikbaar?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Sjappert

Sorry, zover had ik niet gelezen, dat wist ik dus ook niet ..... Gefrustreerde smiley

Waarom ze dat doen? Zo meteen kan ik maar één reden vinden, en dat is: centen. Vermoedelijk zal het meer kosten om buitenlandse kaarten te accepteren en voor die paar keren dat zulks zou gebeuren zal het sop de kool niet waard zijn ...

Blijft nog de mogelijkheid om een collega te vragen om de herlaadbeurt online uit te voeren en hem cash terug te betalen. Dat kan dus wel, iemand anders zijn kaart herladen.

En wat de €80 en 32 GB betreft, daar moet ik u helaas het antwoord schuldig blijven, van de herlaadkaarten ben ik niet zo op de hoogte, ik heb een abonnement ... Zo zou het bijvoorbeeld kunnen dat die promo enkel voor de aankoop van een nieuwe herlaadkaart met een tegoed van €15 geldig is ... €10 ipv €15 .. en later gewoon herladen aan het normale tarief... Maar dat is dus enkel gissen van mij, ik weet het niet. In een Orange shop zullen ze u dat waarschijnlijk wel kunnen vertellen...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen