annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe Orange simkaart activeren?

Topic gestart op: 09-04-19 13h42

Antwoorden: 22 antwoorden

Mieke-H
Aspirant verkenner

Hoe Orange simkaart activeren?

OPGELOST

Ik heb vandaag mijn sim-kaart ontvangen maar kan deze om NIET activeren

Graag hulp hiervoor
Vanzelfsprekend ben ik telefonisch niet beschikbaar

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Mieke-H  via de onderstaande link kan  u uw abonnement activeren. 

https://eshop.orange.be/nl/activeren

Vul daar de uw bestelnummer in en uw geboorte datum. Daarna zal uw abonnement geactiveerd worden. Moest dit niet lukken kan u de klantendienst contacteren : 02 745 95 00 of u kan altijd een shop in gaan voor de activering in orde te maken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
NelsonM
Orange-werknemer

Ik heb vorige week vrijdag mijn sim-kaart ontvangen  tot op heden nog altijd niet geactiveerd.  Al naar een shop geweest maar kreeg te horen dat ze me niet konden helpen wegens online aankopen 

Hallo @Kris4,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @patrick2 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen !
Wat hij zegt is correct:)
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
DieterVdW
Aspirant verkenner

Ik heb net hetzelfde probleem. Er staat hier dat het probleem opgelost is maar zie wel niet hoe het opgelost is. Ik was bij telenet aangesloten en heb ervoor gekozen om een love trio pakket te nemen bij orange. Het internet is ondertussen aangesloten, maar er moesten ook vier telefoonnummers overgenomen worden. 

Eerste probleem, er zijn maar 3 simkaarten toe gekomen. Bel naar orange, kom ik altijd bij een franse dienst terecht omdat ik nog niet bel met een nummer van orange zelf. Het doorschakelen naar Nederlands mislukt ook af en toe, waardoor ik opnieuw moet bellen, terug wachten, terug doorschakelen...

Na het probleem aan te kaarten sturen ze mij naar een orange winkel. Daar weten ze mij te zeggen dat ze niets kunnen doen voor mij, behalve mij een lege simkaart mee te geven en weer naar orange bellen.

Tweede probleem, het online activeren van de simkaarten lukt niet, bij geen enkele simkaart. Ik had daarvoor al gebeld voor ik die vierde kaart was gaan halen, dus ik bel opnieuw. Ze hadden een dossier voor mijn probleem aangemaakt, maar doordat er iemand mij naar de winkel gestuurd had, dachten ze daar dat er geen opvolging voor dat dossier meer nodig was. De nieuwe persoon die ik nu aan de lijn heb probeert opnieuw mijn kaarten te activeren maar dat lukt niet. Hij zegt dat hij intern een dienst probeert te bellen, maar dat die niet bereikbaar is. Maar hij zal alles in een dossier stekken.

Gevolg: ik moet telenet blijven betalen omdat ik er niet weg geraak doordat ze bij orange mijn gsm niet krijgen geactiveerd, en ik moet straks orange betalen want ik krijg wel al internet van hen.

Ik heb al gemaild, gebeld, naar de winkel geweest en niemand kan mij helpen. Ps als je een mail stuurt staat erbij, wij contacteren u binnen de drie werkdagen, dat is dus een dikke leugen, nog geen enkele reactie gehad. Ik heb al altijd zelf gebeld.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@DieterVdW het is precies een hele lijdens weg geweest voor de omschakeling. Nu is het probleem ook niet opgelost. Het is jammer te zeggen dat wij ook niet veel kunnen doen hier op de Tribe. Hebben jammer genoeg geen inzage in uw dossier of iets anders zodat we deze niet kunnen opvolgen. Het beste advies is wat ik kan geven stuur eens via FB een bericht. Daar krijgt men sneller een opvolging van het dossier en kunnen ze u op de hoogte houden van het probleem. Ik denk persoonlijk dat het bij de overdracht misgelopen is maar ja ik kan dat natuurlijk niet zien. Dus hopelijk is er snel een oplossing.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
DieterVdW
Aspirant verkenner

Ondertussen is het opgelost geraakt. Ik ben hier pas beginnen posten na dat ik toch al een week bijna elke dag naar orange heb gebeld. Het is dus niet plots op 1 dag opgelost. Was door een tip van mijn ex die net hetzelfde probleem had dan ik, dat ik de oplossing zelf doorgegeven heb aan orange, want er had daar blijkbaar niemand door wat het probleem was.

Wat is er misgelopen. Ik had een wiggo, dat is een pakket. Ik bestel een pakket bij orange op 7 november. De installatie gebeurt op 13 december. De simkaarten komen 8 november al bij mij aan. Ik wacht natuurlijk tot 13 december om die te activeren want ik kan pas mijn wiggo opzeggen als ik bij orange zit. Ik ga nog niet betalen voor het orangepakket als ik nog moet betalen voor het telenetpakket. Ik had trouwens ook al gebeld naar orange om te vragen als dat geen probleem was dat ik wachtte tot de installatie, en dat was volgens de telefoniste geen probleem.

Nu wat was er dus misgelopen: DE SIMKAARTACTIVATIE IS MAAR EEN MAAND GELDIG MET OVERDRACHT NUMMER. (7 november - 13 december)

Nu ik zelf wist wat er mis was, weer naar orange gebeld. Weer iemand aan de lijn die alles in een dossier gestoken heeft en probeerde intern door te verbinden naar de juiste dienst. Dit lukte niet wegens te druk. Moest na 10 minuten terug bellen. Weer een andere telefonist, weer alles uitleggen, die had eerst niet veel zin om mij te helpen, tot ik echt aandrong en echt moest zeggen wat hij moest doen (wat de vorige telefoniste me had uitgelegd). Die heeft me dan doorgestuurd naar een andere dienst administratie, die me dan terug doorverbind met activatie, die me dan terug verbind met administratie nadat hij zelf het probleem had uitgelegd aan administratie. Daar hebben ze de simkaarten gelinkt aan de telefoonnummers en een dag later is alles in orde. 

Besluit: De dienstverlening kan veel beter en je moet blijven druk zetten of er gebeurt daar niets, maar eind goed, al goed.

 

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ondertussen is het opgelost geraakt. Ik ben hier pas beginnen posten na dat ik toch al een week bijna elke dag naar orange heb gebeld. Het is dus niet plots op 1 dag opgelost. Was door een tip van mijn ex die net hetzelfde probleem had dan ik, dat ik de oplossing zelf doorgegeven heb aan orange, want er had daar blijkbaar niemand door wat het probleem was.

Wat is er misgelopen. Ik had een wiggo, dat is een pakket. Ik bestel een pakket bij orange op 7 november. De installatie gebeurt op 13 december. De simkaarten komen 8 november al bij mij aan. Ik wacht natuurlijk tot 13 december om die te activeren want ik kan pas mijn wiggo opzeggen als ik bij orange zit. Ik ga nog niet betalen voor het orangepakket als ik nog moet betalen voor het telenetpakket. Ik had trouwens ook al gebeld naar orange om te vragen als dat geen probleem was dat ik wachtte tot de installatie, en dat was volgens de telefoniste geen probleem.

Nu wat was er dus misgelopen: DE SIMKAARTACTIVATIE IS MAAR EEN MAAND GELDIG MET OVERDRACHT NUMMER. (7 november - 13 december)

Nu ik zelf wist wat er mis was, weer naar orange gebeld. Weer iemand aan de lijn die alles in een dossier gestoken heeft en probeerde intern door te verbinden naar de juiste dienst. Dit lukte niet wegens te druk. Moest na 10 minuten terug bellen. Weer een andere telefonist, weer alles uitleggen, die had eerst niet veel zin om mij te helpen, tot ik echt aandrong en echt moest zeggen wat hij moest doen (wat de vorige telefoniste me had uitgelegd). Die heeft me dan doorgestuurd naar een andere dienst administratie, die me dan terug doorverbind met activatie, die me dan terug verbind met administratie nadat hij zelf het probleem had uitgelegd aan administratie. Daar hebben ze de simkaarten gelinkt aan de telefoonnummers en een dag later is alles in orde. 

Besluit: De dienstverlening kan veel beter en je moet blijven druk zetten of er gebeurt daar niets, maar eind goed, al goed.

Ugh @DieterVdW,

Totem is blij om te lezen dat het in orde is gekomen, aarzel zeker niet om ons webcare-tribe te contacteren op sociale media als je niet blij bent met de telefonische dienst.

Totem's saluut !

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen