annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Identificatie herlaadkaart

Topic gestart op: 23-05-22 16h55

Antwoorden: 4 antwoorden

Evelien1
Gewaardeerd verkenner

Identificatie herlaadkaart

Ik wil van abonnement overschakelen naar een herlaadkaart. Mijn abonnement is stopgezet en nu moet ik mij identificeren om mijn herlaadkaart te kunnen gebruiken. Alleen ben ik op reis in het buitenland (dat is net de reden waarom ik wil overschakelen) en ik kan dus niet een orange winkel binnen stappen om mijn identiteitskaart te laten zien. Ik heb ook geen kaartlezer bij.

- Is het mogelijk om mij te identificeren via itsme? Die app heb ik wel, en daarmee kan ik mij identificeren. Ik hoop dat dit lukt, aangezien heel veel instanties met deze app werken, in plaats van met de kaartlezer.

- Kan iemand met mijn Belgische identiteitskaart mij identificeren in een orange winkel?

Anders ben ik momenteel niet veel met mijn simkaart, aangezien mijn abonnement is stopgezet en ik geen herlaadkaart kan kopen...

Ik hoop dat er een oplossing is.

Alvast bedankt om mee na te denken!

Labels (3)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Pletse
Gewaardeerde genezer

Kun je toevallig niet registeren via je bankrekening en inloggen op je rekening via ItsMe?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Evelien1 

Je zou het idd online kunnen proberen en zien of de ITSME je erbij kan helpen. Zelf vermoed ik niet dat dit kan aangezien je meestal ook een fysieke kaart nodig hebt om je te identificeren. Iedereen zou je Itsme app kunnen gebruiken zonder echt te weten wie of wet er achter zit. 

Om iemand in de winkel te krijgen met jou pas is niet mogelijk. De kaarthouder zelf moet altijd zelf fysiek aanwezig dus die optie valt zeker al af.

Probeer online te bestellen dan wordt je simkaartje opgestuurd naar thuis. 

Wat ik wel raar vindt is dat je abonnement stopgezet is want je zou normaal gezien kunnen omschakelen van abonnement naar herlandkaart en daar zou je geen nieuwe simkaart voor moeten hebben. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Evelien1
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor je snelle antwoord! 

Itsme is inderdaad helaas geen optie, aangezien er geen link is naar de app. Het zou wel fijn zijn als er wordt nagedacht of deze optie in de toekomst wel kan worden toegevoegd. Mij lijkt het een veilig, goed en bruikbaar alternatief. 

Nee, het is zo dat ik via de telefoon mijn abonnement heb stopgezet en heb vermeld dat ik wil overschakelen naar een herlaadkaart, met behoud van mijn gsm nummer. Dus ik verander niet van sim kaart. Maar toch moet ik mij identificeren als ik de herlaadkaart-functie wil activeren. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Evelien1 

Ok als je het zo geregeld hebt klopt het idd je moet je identificeren dat klopt. 

Dan zal er jammer genoeg niks anders op zitten en wachten tot je terug bent in eigen land en dan langs te gaan in een shop. 

Betreft die Itsme app om op die manier een aanvraag te doen daar heb ik toch mijn twijfels over hoor. Iemand heeft jou gsm toestel en zou de code kennen dan is het natuurlijk een paar stappen en je bent vetrokken en je hebt van alles aan je been wat je niet wil. Zelf heb ik een iPhone en werkt die app enkel met Face ID dus er zit geen code achter maar toch zijn ze vindingrijk tegenwoordig en kunnen ze veel tegenwoordig. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen