annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan ik met Koala Limited promo smartphone kopen?

Topic gestart op: 21-02-19 11h09

Antwoorden: 4 antwoorden

Joloka
Aspirant verkenner

Kan ik met Koala Limited promo smartphone kopen?

OPGELOST

Ik ben een trouwe klant en heb reeds meer dan 2 jaar Koala. Kan ik een promo smartphone kopen zonder mijn abonnement aan te passen?

ik heb deze vraag reeds 2 keer gesteld aan de klantendienst maar ik krijg geen antwoord.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Joloka

Hetgeen @patrick2 schrijft is juist, ik zou enkel nog iets heel duidelijk wil stellen om misverstanden te vermijden:

Er zijn 2 manieren om een smartphone op afbetaling te kopen:

  1. Een voorschot, soms € 9 , soms € 49, maar soms ook veel meer, en dat gekoppeld aan een smartphone abonnement (dat dus steeds duurder is dan het overeenkomende standaardabonnement). Deze versie wordt helemaal geregeld door Orange en je dient het smartphone abonnement 24 maanden te behouden op straffe van onmiddellijke betaling van het restbedrag van het toestel.
  2. Een voorschot en dan een maandelijkse afbetaling, te plannen in samenspraak met de Cetelem, dat instaat voor de financiering. Hier volstaat het een normaal abonnement te nemen (of reeds te hebben) en dat moet je dan nog minimaal 1 jaar behouden. De lening kan langer duren bij Cetelem, maar je kan dus wel van foon of abo veranderen en gewoon de afgesproken looptijd met Cetelem verder blijven afbetalen.

Belangrijke opmerking: je kan normaal gezien NIET kiezen welke van de twee afbetalingsplannen je wil gebruiken. Orange biedt bepaalde toestellen aan met versie 1  en andere toestellen met versie 2.

Hert spreekt natuurlijk vanzelf dat je ALLE toestellen ook gewoon cash kan aankopen zonder eender welke abonnementsverbintenis te moeten aangaan.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Joloka het is mogelijk om bij bepaalde soorten toestellen uw abonnement te behouden dus niet bij alle toestellen. Als u bijvoorbeeld een Iphone XR 64 Gb koopt dan kan u bij Orange 759 euro betalen voor dit toestel en dan blijft u maandelijks 20 euro betalen. Koopt u bijvoorbeeld de Samsung S8 dan betaald u bij Orange een voorschot van 49 euro en dan zal uw abonnement gaan naar 35 euro per maand. Dus eigenlijk hoe meer u voorschot is hoe lager uw abonnement kan zijn en of blijven. U kan natuurlijk ook via de bank lenen dan betaald u een voorschot van 9 euro bij Cetelem , daar waar Orange mee samen werkt , en dan kan u uw abonnement blijven behouden . 

Dus eigenlijk is het de manier waarop u leent belangrijk , de afbetaling via Orange zal dus prijs bepalend zijn door het voorschot op het toestel , en via de bank afbetalen kan u uw abonnement blijven behouden maar de afbetaling van het toestel kan dan wel 30 of misschien 35 euro per maand zijn. 

 

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Joloka
Aspirant verkenner

Dankjewel

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Joloka

Dat is graag gedaan hoor Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Joloka

Hetgeen @patrick2 schrijft is juist, ik zou enkel nog iets heel duidelijk wil stellen om misverstanden te vermijden:

Er zijn 2 manieren om een smartphone op afbetaling te kopen:

  1. Een voorschot, soms € 9 , soms € 49, maar soms ook veel meer, en dat gekoppeld aan een smartphone abonnement (dat dus steeds duurder is dan het overeenkomende standaardabonnement). Deze versie wordt helemaal geregeld door Orange en je dient het smartphone abonnement 24 maanden te behouden op straffe van onmiddellijke betaling van het restbedrag van het toestel.
  2. Een voorschot en dan een maandelijkse afbetaling, te plannen in samenspraak met de Cetelem, dat instaat voor de financiering. Hier volstaat het een normaal abonnement te nemen (of reeds te hebben) en dat moet je dan nog minimaal 1 jaar behouden. De lening kan langer duren bij Cetelem, maar je kan dus wel van foon of abo veranderen en gewoon de afgesproken looptijd met Cetelem verder blijven afbetalen.

Belangrijke opmerking: je kan normaal gezien NIET kiezen welke van de twee afbetalingsplannen je wil gebruiken. Orange biedt bepaalde toestellen aan met versie 1  en andere toestellen met versie 2.

Hert spreekt natuurlijk vanzelf dat je ALLE toestellen ook gewoon cash kan aankopen zonder eender welke abonnementsverbintenis te moeten aangaan.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen