annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan ik mijn abonnement behouden in het VK?

Topic gestart op: 04-09-18 17h03

Antwoorden: 2 antwoorden

KarlMittel44
Aspirant verkenner

Kan ik mijn abonnement behouden in het VK?

OPGELOST

Hallo,

Ik ga volgend jaar in het Verenigd Koninkrijk studeren. Ik heb momenteel het dolfijnabonnement met 500 megabite, 2 uur belwaarde en oneindig SMS. Kan ik mijn Belgisch nummer behouden dankzij de gratis EU roaming regulaties? Zou ik een tweede, VK-SIM kaart moeten aankopen? Wat is het beste dat ik kan doen?

Bedankt!

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@KarlMittel44

Ik kan u zo meteen twee kanttekeningen maken bij uw redenering:

  1. Het Verenigd Koninkrijk gaat de EU verlaten (Brexit). Niets garandeert dat zij zullen blijven free roaming behouden. Voor hetzelfde geld zullen de gewone internationale tarieven gaan gelden.
  2. De "Fair Use Policy" is er ook nog: wanneer je teveel in het buitenland zit, en dan zeker als dat steeds hetzelfde land is, kan men voor u de free roaming afschaffen en de normale buitenlandse tarieven opleggen. Wat is teveel? Dat bepaalt de provider ...

Als ik van u was zou ik zo veel mogelijk via WiFi bellen. Kan met skype, facebook messenger, whatsapp, enz ... en verbruikt niks van uw abonnement.

U kunt uiteraard uw Belgische simkaart houden, maar gebruik ze dan slechts sporadisch vanuit het VK. En moest de Brexit een feit zijn, bestaat de mogelijkheid dat je beter een UK kaartje aanschaft. Maar dat moet de toekomst uitwijzen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
stefanvb
Ervaren verkenner

Ik zit zelf regelmatig in de uk bij familie ik koop gewoon een lyca mobile sim kaart daar die je zelf kan herladen. Is een van de goedkoopste oplossingen behalve bellen dit doe je beter via skype whatsapp messenger via wifi

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@KarlMittel44

Ik kan u zo meteen twee kanttekeningen maken bij uw redenering:

  1. Het Verenigd Koninkrijk gaat de EU verlaten (Brexit). Niets garandeert dat zij zullen blijven free roaming behouden. Voor hetzelfde geld zullen de gewone internationale tarieven gaan gelden.
  2. De "Fair Use Policy" is er ook nog: wanneer je teveel in het buitenland zit, en dan zeker als dat steeds hetzelfde land is, kan men voor u de free roaming afschaffen en de normale buitenlandse tarieven opleggen. Wat is teveel? Dat bepaalt de provider ...

Als ik van u was zou ik zo veel mogelijk via WiFi bellen. Kan met skype, facebook messenger, whatsapp, enz ... en verbruikt niks van uw abonnement.

U kunt uiteraard uw Belgische simkaart houden, maar gebruik ze dan slechts sporadisch vanuit het VK. En moest de Brexit een feit zijn, bestaat de mogelijkheid dat je beter een UK kaartje aanschaft. Maar dat moet de toekomst uitwijzen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen