annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Klacht: Digital Global Pass fraudeze aankoop via Orange-factuur

Topic gestart op: 10-03-22 17h16

Antwoorden: 3 antwoorden

MarieByrdL
Rekruut scout

Klacht: Digital Global Pass fraudeze aankoop via Orange-factuur

Ik heb vandaag mijn nieuwe factuur ontvangen voor de voorbije maand. En ik zie dat ik 3x 4,99 werd aangerekend bij Aankoop via Orange-factuur bij Digital Global Pass. Ik heb opgezocht wat het was en blijkt een abonnement te zijn voor een dienst. Ik heb er nooit officieel voor ingeschreven, ik heb mijn nummer niet doorgegeven en ook niets bevestigd van abonnement. Ik heb naar Orange klantendienst gebeld en zij konden alleen de functie voor aankopen via Orange-facturen blokkeren, mijn geld kan ik niet terug krijgen. Ze hebben mij het nummer van Digital Global Pass doorgegeven en het is **bleep**, ik heb er naar gebeld en niemand neemt op. 

Weet er iemand wat ik kan doen? En hoe kan ik mijn geld terug krijgen? En kan ik dan een klacht bij Orange indienen en een procedure opstarten? 

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

Probeer dit even @MarieByrdL Digital Global Pass | Welkom (digitalgp.com)

Je zult je geld niet terug krijgen - alleen abonnement stoppen

Het is genoeg ergens op te klikken om zo een abonnement aan je broek te hebben

good luck

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@MarieByrdL  goedenavond,

wij kunnen je alleen raad geven, fijn is het inderdaad niet!

Neem contact op met FB- Messenger en geef daar alles door.

Ze reageren vrij goed.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

 

Welkom.png

Je kan ook dit topic eens gaan nalezen.

Klik op de blauwe dit.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Surfer
Ervaren genezer

Opzoekingen gedaan:

- Bij de Franstaligen is dit onderwerp ook eens behandeld

- Even vertaald in NL en is een reactie van Bulrog:

Van wat ik zie, is Global Digital Pass een microbetalingsservice op internet. Dit betekent dat ze optreden als tussenpersoon tussen uw aankopen op internet en Orange, dat zelf als tussenpersoon fungeert (ik weet het, dat zijn veel tussenpersonen...).

Uw simkaart in een la laten liggen verandert niets, u heeft (of heeft iemand dit voor u gedaan) een internetabonnement afgesloten dat betaald wordt met Global Digital Pass. Vraag jezelf eerst af of je regelmatig (misschien op de simkaart in de la) "dingen" zoals spelletjes of horoscopen ontvangt. Neem in dat geval contact op met de provider om het abonnement stop te zetten. Normaal gesproken is een sms met "STOP" voldoende om het abonnement te beëindigen. Het is het eerste wat je moet doen.

een klacht indienen:

Als je niets ziet, neem dan contact op met GDP om te vragen waar deze betalingen vandaan komen. Dien zo nodig een klacht in bij de Telecommunicatieombudsman:

Bemiddelingsdienst voor Telecommunicatie Koning Albert IIlaan 8 bus 3 1000 Brussel Tel. 02 223 06 06; Fax 02 219 77 88 Mail: klachten@mediateurtelecom.be Website: www.mediateurtelecom.be

Leden met de meeste pluimen