annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongewenste multimedia aankopen

Topic gestart op: 05-08-21 00h20

Antwoorden: 1 antwoord

Cdt24801
Wijze
Wijze
3 1 2,047

Ongewenste multimedia aankopen

 

WijzeWoordenCdt24801.png

Hallo iedereen,

Het komt al eens voor dat iemand op zijn factuur multimedia aankopen ziet verschijnen die hem niets zeggen. Jammer genoeg is het systeem om zulke aankopen te valideren op zijn minst "voor verbetering vatbaar" te noemen. In de praktijk is het heel eenvoudig om u, rechtstreeks op het internet, te abonneren op een betalende dienst. Het volstaat om uw gsm nummer in te geven. U zal dan een bevestigings sms ontvangen en het abonnement is een feit. Wenst u niet langer van deze dienst gebruik te maken dient u het woord "STOP" per sms naar de desbetreffende dienst te sturen.

Helaas ... je kan het al raden ... het is perfect mogelijk om gelijk wie zijn gsm nummer door te geven aan zulk een firma, en die "vergeten" al eens een keer de bevestigings sms te sturen. Op deze wijze wordt u dus opgezadeld met een abonnement op een betalende dienst die u niet wenst. In voorkomend geval kan u deze werkwijze volgen:

Wanneer u als klant het slachtoffer bent van zulk een multi media aankoop dient u volgende stappen te ondernemen:

1. Blokkeer de multi media aankopen door middel van de app, de klantenzone of de klantendienst. Vanaf dan bent u reeds beschermd tegen toekomstige aankopen.

Hier meer info :
https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-facturen/het-mogelijk-om-multimedia-en-applicaties-te-betalen-mij...

2. Contacteer de desbetreffende multi media firma en eis een terugbetaling van de betaalde sommen alsook de onmiddellijk annulatie van het contract.

Een volledige lijst van multi media maatschappijen kan u hier vinden:
https://www.orange.be/sites/b2c/files/oth_1903017_3rd_party_website_nl_click_1.pdf

Nog wat info over de premium services:
https://www.orange.be/nl/hulp/mijn-facturen/wat-zijn-premium-betaaldiensten

In het geval van multimedia aankopen is Orange slechts een bemiddelaar tussen de maatschappij en de koper. U dient dus wel degelijk de maatschappij in kwestie aan te spreken om een terugbetaling te vragen en het abonnement stop te zetten.

1 Opmerking