annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten buiten abonnement vanaf start nieuwe facturatieperiode zonder zinnige verklaring

Topic gestart op: 23-09-20 16h55

Antwoorden: 20 antwoorden

MarcVS1
Ervaren verkenner

Kosten buiten abonnement vanaf start nieuwe facturatieperiode zonder zinnige verklaring

Sinds  4 september loopt een nieuwe facturatieperiode.  Na enkele dagen merkte ik op dat er kosten buiten abonnement bijkwamen, ondertussen opgelopen tot 44,64 euro terwijl er nog steeds surfvolume overblijft (actueel nog 665 mb). Ik nam hiervoor contact twee weken geleden met Orange via messenger. Na regelmatig aandringen moet ik blijkbaar vandaag gelukkig zijn wan de 'achterliggende dienst' heeft ontdekt dat er 19 gb in plaats van 15 gb is gebruikt....Kan dus helemaal de verklaring niet zijn, want de kosten begonnen onmiddellijk bij start nieuwe facturatieperiode te lopen en de status op vandaag via my Orange is nog 665 mb van de 15 gb over cf. foto. Ik heb gemerkt in de discussies dat dit geen nieuw fenomeen is en dat er reeds meer dan eens dergelijke klachten waren bij andere gebruikers. Wie kan hierbij helpen?Stand verbruik  23.09.20 om 16:45Stand verbruik 23.09.20 om 16:45

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
MarcVS1
Ervaren verkenner

Klopt in verband met de datum van de factuur: dat betekent ook dat als de problemen beginnen bij het begin van een nieuwe facturatieperiode je ongeveer 5 weken geduld moet hebben om te weten wat er aan de hand is...In de periode die gestart is na 3 oktober komen er geen kosten bij voorlopig...

0 pluimen
Vlienie140dznd
Aspirant verkenner

Nee, inderdaad. Ik heb dit eergisteren gegoogeld en ik kwam op dit forum terecht. Zo zag ik dat dit inderdaad al een probleem is die al een ruime tijd aansleept bij verscheidene orange klanten. Het stelt mij nu wat meer gerust dat het niet aan mij ligt maar een gekend fenomeen is. Want eerst dacht ik dat het aan mij lag. Hoewel ik dubbel gecheckt heb wat ik de afgelopen maand heb verbruikt, was ik overtuigd dat het niet aan mijn verbruik kon liggen. Zelfs na de blokkering van die premiumdiensten en multimedia aankopen liep de buiten bundel verder op. Ben al blij dat mijn facturatie niet verloopt met een domiciliëring. Dus, het is nu inderdaad afwachten. Vanaf vandaag start bij mij een nieuwe maand. Ben benieuwd...🤔

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Dag Marc,

Zelf heb ik het gevoel dat het niet over dataverbruik gaat en toch niet in Belgie. Zoals Cdt zei : de teller voor data is up to date genoeg en je ziet al van de eerste dag extra verbruik op je faktuur komen.

Enkele voorbeelden van wat wel al eens gebeurt :

Als je je dicht bij een land van buiten de EU bevindt en regelmatig roamingverbindingen maakt. Als je bv op een Grieks eiland bent, niet ver van de Turkse kust (Chios is een voorbeeld) is het mogelijk dat je regelmatig contact maakt (automatisch) met een Turks netwerk waar je dan geen gratis datagebruik van je bundel kan hebben. Of bv op Cyprus waar een Turks gedeelte bestaat..
Dat kan ook elders in het buitenland het geval zijn. Bv op een schip dat tussen FR en UK vaart omdat die jouw gesprekken, SMS en data verwerken / doorstralen via een satellietverbinding.

De meest voorkomende oorzaak van onverklaarbare kosten is naar mijn ervaring dat je SMS ontvangt van een nummer van vier cijfers dat ineens ook betalend is. Krijg je rotzooi sms'jes ? Zelfs al heb je die in je gsm zelf geblokkeerd, dan kan het nog aangerekend worden want het wordt geregistreerd als 'aangekomen'.
Bv een spelletje, horoscoop, info van eender welke aard ? Als dat zo is krijg je dat toegestuurd van een ander bedrijf dan Orange. Zij factureren alleen maar door ..

Het is een beetje jammer maar vaak zien ze bij Orange ook niet echt waarom je factuur aan het oplopen is tot je facturatiemaand echt afgesloten is. Pas daarna is echt zichtbaar welke bedragen deel uitmaken van die extra's. Laat hier nog even weten wat er aan de hand was. Het is ook voor ons interessant om te weten.

haelewyn
Leidende verkenner

Ik dacht hier nog aan : 

Ga naar je klantenzone, profiel ..

Daar kan je het maximum bedrag bovenop je bundel beperken. 

Ik weet niet of alles dan mee beperkt wordt maar het is het proberen waard.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@MarcVS1 

De rotzooi SMSjes waarvan @haelewyn sprak niet blokkeren maar antwoorden met "STOP". Dan moeten ze wettelijk ermee ophouden.

In de buurt komen van Zwitserland heeft hetzelfde effect als in Griekenland in de buurt van Turkije komen. Die landen doen niet mee aan de EU zone voor roaming.

En inderdaad heel verraderlijk: vanop een schip iets versturen of bellen. Dat gaat dan effectief via satelliet en dat is heeeeel duur en nooit inbegrepen in uw bundel.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen