annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten roaming/internationaal

Topic gestart op: 19-05-21 11h42

Antwoorden: 17 antwoorden

janssensn
Aspirant scout

Kosten roaming/internationaal

OPGELOST

Hallo,

Ik ben de tarieven van mijn abonnement aan het bekijken en ik begrijp iets niet helemaal.

Ik heb een Go Unlimited abonnement.

Als ik in mijn zetel zit en ik bel met mijn gsm naar een Nederlands nummer, betaal ik (volgens de wereldkaart internationale tarieven) 0,2299 euro per minuut.

Als ik in Spanje op het strand lig en bel naar een Nederlands nummer, betaal ik (volgens de wereldkaart roamingtarieven) helemaal niks (inbegrepen in abonnement).

Dit kan toch niet juist zijn?? Met de lowcost tarieven die je soms vindt, kan het dus al vanaf een half uurtje bellen voordeliger zijn om eerst het vliegtuig naar Spanje te nemen vooraleer je iemand belt in Nederland?

Kan iemand dit even ophelderen? En dan met name de eventuele kosten om vanuit Spanje te bellen naar een Nederlands nummer. Ivm werk zou dat in de nabije toekomst wel eens nodig kunnen zijn en ik wil niet onaangenaam verrast worden.

 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Het zit zo, @janssensn 

Zie let_2101004_roamingprices_update_nl_1_19.01.pdf (orange.be)

Als je van uit België  belt naar een buitenlands nummer in Zone 1 betaal je 0.2299 EUR /min

Als je je in zone 1 bevindt - maar niet in België, en je belt naar een land van Zone 1, België inclusief, dan is het inbegrepen in je abonnement

Dus bellen vanuit Spanje naar een Nederlands nummer is in je abonnement in begrepen (omdat je in Zone 1 bent maar niet in Belgie)

Als je vanuit Belgie naar het buitenland wil bellen, gebruik je beter WhatsApp  via wifi ( en ook 4G maar dat gaat van de 30 GB aan volle snelheid af)

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
patrick2
Wijze
Wijze

@janssensn  

De sms zegt eigenlijk tegen jou :

Gebruik je sms en data en bel bundel zoals je die in België ook gebruikt. 

Jij kan dus in België onbeperkt bellen en sms versturen en 30 GB aan volle snelheid surfen van je data bundel en na de 30 GB te hebben gebruikt kan je dus tegen verlaagde snelheid verder surfen , onbeperkt. 

Dat kan je in een Europees land ook gebruiken dus in Europa kan je van je bundel gebruik maken. 

Enkel heeft België zijn roaming tarieven niet afgeschaft en betaal je dus om te bellen of te smsen naar een buitenlands nummer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

De logica is de volgende : er zijn geen roaming kosten meer in Europa @janssensn 

 

Zie Hoeveel bedragen de roamingkosten in Europa? | Orange België

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Het zit zo, @janssensn 

Zie let_2101004_roamingprices_update_nl_1_19.01.pdf (orange.be)

Als je van uit België  belt naar een buitenlands nummer in Zone 1 betaal je 0.2299 EUR /min

Als je je in zone 1 bevindt - maar niet in België, en je belt naar een land van Zone 1, België inclusief, dan is het inbegrepen in je abonnement

Dus bellen vanuit Spanje naar een Nederlands nummer is in je abonnement in begrepen (omdat je in Zone 1 bent maar niet in Belgie)

Als je vanuit Belgie naar het buitenland wil bellen, gebruik je beter WhatsApp  via wifi ( en ook 4G maar dat gaat van de 30 GB aan volle snelheid af)

 

Leden met de meeste pluimen