annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongewenste abonnement "NBA league pass" via Orange

Topic gestart op: 30-11-23 23h16

Antwoorden: 3 antwoorden

Jcheng
Aspirant verkenner

Ongewenste abonnement "NBA league pass" via Orange

Beste,

Op 03/9/2023 kreeg ik een sms dat ik zou ingeschreven zijn op een maandelijks league pass van NBA voor €24.99. Dat heb ik nooit de goedkeuring of getekend. Dit bedrag staat nu elke mand op een factuur van Orange. 

Dit is een typisch bedrog met de nietigheid van de zogezegde overeenkomst tot gevolg.

Ik wil het ongewenste abonnement bedrag van November verwijderen op mijn Orange factuur. Bovendien, ik wil ook mijn eerdere betaling van September en October (49,98 euro) terug krijgen. Dit is een fraudeservice van 'NBA League Pass' via Orange.

 

Groetjes,

Helen

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @Jcheng / Helen,

Het is al een hele tijd een plaag dat mensen (ongewenst) geabonneerd worden op zaken waar ze niks van weten. Soms per ongeluk door ergens op te klikken, soms door mee te doen aan een "wedstrijd" of soms volledig uit het niets... Zelf heb ik het ooit jaren geleden aan m'n been gehad als Proximusklant, vrienden van mij ook (Telenet) en kennissen bij Orange idem. Het helaas een ziekte bij alle providers.

De providers zelf zijn niet de schuldige, zij krijgen een aanrekening binnen, via een externe firma, voor één van hun klanten en moeten dit dan doorrekenen via de klant zijn/haar factuur. Het enigste wat een provider kan doen is multimedia aankopen blokkeren. Hiermee blokkeer je alle aankopen via je factuur, zoals bvb spelletjes, NBA abonnement en dergelijke zaken maar ook sms parkeren of De Lijn tickets. Je kan dit gerust via de Orange app instellen of bellen naar de klantendienst.

Nu dat je wat meer geïnformeerd bent, een/de oplossing:

Wat heel belangrijk is; multimedia aankopen laten blokkeren terwijl je reeds geabonneerd bent op een dergelijke dienst heeft geen zin. Je moet eerst het abonnement stop zetten. Om een lopend abonnement stop te zetten moet je contact nemen met de firma verantwoordelijk voor de dienst, in jouw geval PayByMobile op het nummer 0800 397 94.

Wanneer je contact neemt met PayByMobile, vraag dan vriendelijk om de abonnement op jouw nummer stop te zetten en vraag dan vriendelijk of er een mogelijkheid is om de gemaakte kosten te recupereren. Dit omdat je geen gebruik hebt gemaakt van het abonnement en ook niet weet hoe het komt dat je geabonneerd bent geraakt. Wanneer je dit vriendelijk doet zijn de meeste firma's meegaand en bekijken ze wat ze kunnen crediteren/terug betalen. 

Eens het abonnement werd stopgezet kun je multimedia aankopen blokkeren via de Orange app of de klantendienst. Mocht multimedia aankopen reeds geblokkeerd staan op je abonnement en het NBA abonnement werd toch op één of andere manier geactiveerd, dan kun je contact nemen met de Orange klantendienst om dit te vermelden. Je kan dan vragen hoe het mogelijk is dat er een multimedia abonnement werd aangegaan terwijl dit geblokkeerd stond. Je kan dan eventueel proberen op deze manier een terugbetaling te verkrijgen via Orange zelf.


Dergelijke zaken kunnen frustrerend en vooral kostelijk zijn. Echter had er op 3/9 een alarmbelletje moeten rinkelen toen je de sms ontving dat je geabonneerd was op "NBA league pass". Even dokter Google raadplegen had je al een pak geld bespaard. Laat ons nu hopen dat je je geld zoveel mogelijk kunt terug krijgen. Veel succes alvast.

En als afsluiter: zoals hier reeds vermeld werd zijn we op dit forum allemaal klanten, hier zijn geen medewerkers die in actie schieten wanneer er dergelijke berichten gepost worden.

Veel succes verder en laat gerust weten of het in orde is gekomen en/of je geld terug krijgt.

Groeten

Josette
Wijze
Wijze

@Jcheng een goedemorgen niet fijn om te lezen,

daar zal je dan toch voor het nr 5000 moeten opbellen,

of via FB-Messenger een berichtje doen.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Succes.

Tag2023.jpg

 

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jcheng 

Om het bericht van @Josette in het juiste daglicht te plaatsen: Tribe is een klantenforum, door klanten en voor klanten. Om ervaringen en ideeën uit te wisselen.

Hier is dus niemand van Orange die u intern kan verderhelpen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen