annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onmogelijk verbruik buiten bundel aangerekend

Topic gestart op: 02-09-22 20h50

Antwoorden: 5 antwoorden

orangeklant5
Gewaardeerd verkenner

Onmogelijk verbruik buiten bundel aangerekend

OPGELOST

Na meerdere jaren klant te zijn bij Orange is nu plots veel verbruikt buiten m'n databundel.
Dit is nog nooit voorgekomen, de limiet is nog nooit bereikt geweest.

Volgens Tribe en vriendinnen van m'n moeder ben ik niet het enige slachtoffer hiervan.

Is er een algemene fout of dergelijke?
Volgens de telefonische klantendienst (die een hel is om te bereiken...) zou een dossier aangemaakt zijn om na te kijken wat gaande is en eventueel te compenseren.
Echter heb ik hier niets meer over gehoord, ook geen e-mail ter bevestiging ofzo.

Na de telefonische ervaring betwijfel ik ten zeerste dat er echt een dossier aangemaakt is.

Verder is 4G/5G zelfs niet beschikbaar geweest voor enkele weken wat absurd is, dit samenlopend met een extra aanrekening van iets meer als 60€.

Welke stappen kan ik nog ondernemen? het voelt alsof het niet serieus genomen word.

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
orangeklant5
Gewaardeerd verkenner

Na nogmaals de chat te hebben gecontacteerd en een 1u30 in een winkel gewacht te hebben om met een persoon te spreken heeft orange een creditering toegekend.

Blij met de oplossing, maar het aantal uren dat het heeft gekost om het gedaan te krijgen is te gek voor woorden.

FYI: in de winkel kunnen ze blijkbaar niks doen buiten je een case number meegeven dat aangemaakt zou moeten zijn na jouw telefonisch gesprek.
De case zelf kunnen ze blijkbaar ook niet openen.
Als je het gevoel hebt dat je niet geholpen bent telefonisch, zijn er 3 customer service personen beschikbaar in fysieke winkels, namelijk 1 in antwerpen (groenplaats/meir), 1 in brussel en 1 in een andere stad.
Ja, je las dat goed, 3.

De verkopers/contactpersonen in de winkel krijgen blijkbaar de horrorverhalen van de klantendienst dagdageljks binnen.

Voor andere mensen met dit probleem, blijven volhouden, klantendienst heeft letterlijk NIETS gedaan wat gevraagd werd maar dit werd wel via chat rechtgezet.

met NIETS bedoel ik dan ook echt NIETS. De case was niet correct aangemaakt, de limiet die aangepast moest worden was niet aangepast, het dossier dat aangemaakt moest worden om een creditering te krijgen was niet correct aangemaakt.

Als je geen e-mail bevestiging krijgt van iets, dan is het ook niet gebeurd, deze worden vrijwel meteen verzonden.

Chat lijkt dan veruit de beste optie aangezien de kans groot is dat je in een winkel NIET verdergeholpen KAN worden, en de telefonische klantendienst heeft nog geen enkele keer iets gedaan gekregen voor mij in het verleden, ook niet deze keer.

Nogmaals dank voor de snelle antwoorden @patrick2 

Succes aan iedereen met hetzelfde probleem!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
orangeklant5
Gewaardeerd verkenner

Na nogmaals de chat te hebben gecontacteerd en een 1u30 in een winkel gewacht te hebben om met een persoon te spreken heeft orange een creditering toegekend.

Blij met de oplossing, maar het aantal uren dat het heeft gekost om het gedaan te krijgen is te gek voor woorden.

FYI: in de winkel kunnen ze blijkbaar niks doen buiten je een case number meegeven dat aangemaakt zou moeten zijn na jouw telefonisch gesprek.
De case zelf kunnen ze blijkbaar ook niet openen.
Als je het gevoel hebt dat je niet geholpen bent telefonisch, zijn er 3 customer service personen beschikbaar in fysieke winkels, namelijk 1 in antwerpen (groenplaats/meir), 1 in brussel en 1 in een andere stad.
Ja, je las dat goed, 3.

De verkopers/contactpersonen in de winkel krijgen blijkbaar de horrorverhalen van de klantendienst dagdageljks binnen.

Voor andere mensen met dit probleem, blijven volhouden, klantendienst heeft letterlijk NIETS gedaan wat gevraagd werd maar dit werd wel via chat rechtgezet.

met NIETS bedoel ik dan ook echt NIETS. De case was niet correct aangemaakt, de limiet die aangepast moest worden was niet aangepast, het dossier dat aangemaakt moest worden om een creditering te krijgen was niet correct aangemaakt.

Als je geen e-mail bevestiging krijgt van iets, dan is het ook niet gebeurd, deze worden vrijwel meteen verzonden.

Chat lijkt dan veruit de beste optie aangezien de kans groot is dat je in een winkel NIET verdergeholpen KAN worden, en de telefonische klantendienst heeft nog geen enkele keer iets gedaan gekregen voor mij in het verleden, ook niet deze keer.

Nogmaals dank voor de snelle antwoorden @patrick2 

Succes aan iedereen met hetzelfde probleem!

orangeklant5
Gewaardeerd verkenner

Als extra toelichting;

Er heeft geen reis plaatsgevonden, geen verbruik in het buitenland geweest.
Updates voor apps en dergelijke staan allemaal op Wi-fi only, en nogmaals, er is voor deze maand NOG NOOIT een volledige databundel van 10GB, inmiddels 11 GB geworden, gebruikt.
Het ironische is, zelfs met enkel wifi die aan stond werden er sms'jes gestuurd i.v.m. gebruik buiten de databundel?
Hoe is dit mogelijk? Uit voorgaande posts op tribe heb ik gezien dat er een delay op kan zijn maar da's dan weer een hele andere kwestie.
De vriendinnen van m'n moeder die iets minder technisch aangelegd zijn hebben zelfs schrik om hun smartphone nog aan te zetten omdat ze niet weten wat nog op hen afkomt als ze die gebruiken..
Dit gaat echt puur over datagebruik, geen andere extra kosten zoals MMS of dergelijke.

M'n domiciliering heb ik inmiddels uitgezet, dit soort aanrekeningen moet bekeken kunnen worden voordat het geld afgeschreven word.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@orangeklant5 

En wat verwacht je dat wij kunnen doen ? 

Dit is iets wat echt achterliggend bij de technische dienst dient worden te bekeken. Wij zijn ook gewoon klant hier en kunnen deze informatie dus niet zien en dus kunnen we ook geen gepaste oplossing geven. 

Het zou kunnen dat er een fout in de app is in je verbruik maar die zekerheid kunnen we ook niet bevestigen. Dit soort dingen dienen echt bij de klantendienst gelegd te worden en beken worden voor een gepaste oplossing. Je kan ook eventueel via Messenger sturen of via de chat via de Orange website zelf. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


orangeklant5
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik zal eens via de chat proberen.  De telefonische klantendienst is een hel om te bereiken.

Fijn om te horen dat klanten elkaar helpen, echter wel spijtig dat orange geen community manager heeft die technisch wat toegang zou hebben.

Leden met de meeste pluimen