annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onterechte factuur

Topic gestart op: 21-11-23 08h27

Antwoorden: 8 antwoorden

Chefke
Ervaren verkenner

Onterechte factuur

Hierbij wil ik mijn ernstige ontevredenheid uiten over de diensten van Orange, waar ik weer terug naar  ben overgestapt. In het verleden heb ik bij Orange gezeten en was destijds zeer teleurgesteld over het bereik en de internetkwaliteit. Ondanks mijn aanvankelijke aarzelingen ben ik enkele maanden geleden overgestapt nadat ik werd gebeld door een medewerker van Orange die  mij beloofd had dat er verbeteringen waren doorgevoerd, waaronder nieuwe kabels waardoor de internetkwaliteit veel beter zou zijn. 
Helaas bleek het beloofde goede bereik en internetkwaliteit niet waargemaakt te worden.

Op de eerste verdieping had ik bijna geen bereik, en na aanschaf van een router van het merk Asus, zoals geadviseerd door Orange, werkte mijn internet zeer goed en had ik echt niks te klagen ik was zeer tevreden zelfs al heb ik daarvoor zelf een router moeten aanschaffen want anders had je heel matig wifi. Er ontstonden na enkele maanden problemen met de modem. De lan poorten stopten met werken waardoor de versterker het niet meer deed. Beneden was de wifi instabiel en viel regelmatig uit. Na meerdere contactmomenten met de klantenservice, waarin ik geduldig 2 weken moest wachten vanwege een storing. Waardoor ik een korting kreeg (die niet werd toegepast zoals afgesproken en hiervoor uiteindelijk ook meerdere malen voor moeten bellen) en extra data voor mijn toestel zodat ik deze kan gebruiken als hotspot in huis.

 

Een technicus werd uiteindelijk gestuurd. Hij kwam binnen en deed metingen en concludeerde gelijk dat er geen bereik was, nadat er  aan de bekabeling gezeten is meld de technicus dat alles het weer doet. (Dit was overigens niet de wifi problemen waren niet opgelost.) net voordat de technicus klaar is krijg ik terwijl mijn zieke baby huilt reactie op mijn zorgbehoevende baby onacceptabel: “Oefff ik ga er snel vandoor krijg er hoofdpijn van.”

Ik heb hierna weer contact opgenomen met Orange en er zou een andere technicus gestuurd worden. (Dit is allemaal niet meer doorgegaan na het volgende.)

 

Recent ontving ik een hoge factuur voor technicus-kosten, ondanks dat het probleem niet was verholpen. Heeft de technicus genoteerd dat er niks aan de hand was waardoor ik de technicus-kosten kreeg. Na aanleiding van deze factuur, heb ik gelijk contact opgenomen met de klantenservice, ik kreeg een meneer aan de lijn ik heb mijn klantengegevens door mogen geven aan meneer en zodra ik mijn probleem wou melden werd er geschreeuwd en kreeg ik geen kans om mijn verhaal te doen, er werd gezegd dat ik dingen maar niet wou begrijpen deze meneer wou totaal niet met een oplossing komen na herhaaldelijk mijn verhaal proberen te doen en zelf met oplossingen te komen weigert meneer mij te helpen en zegt dat ze “niks kunnen doen” waarop ik reageer met de vraag of hij mij kan  doorverbinden met iemand anders aangezien ik zag dat meneer niet richting een oplossing wou komen en hoe meneer met klanten omgaat totaal niet professioneel is, hij wou me niet doorverbinden en bleef herhalen dat er geen oplossing zou komen en hing gewoon op.

 

Nadat ik herhaaldelijk heb gebeld en uren aan de lijn ben geweest met verschillende medewerkers van Orange, werd mij aanvankelijk compensatie beloofd door een vriendelijke medewerkster, maar er was een storing en ik moest binnen een uur terugbellen om dit te regelen, bij mijn latere follow-up werd alles ontkend en werd mij verteld dat ik nergens recht op heb en dat de modem het gewoon doet.

Ik heb alle gesprekken genoteerd en opgenomen, en ik ben bereid deze ter beschikking te stellen om mijn situatie te verduidelijken. Ik ben diep teleurgesteld in de gang van zaken en verwacht een snelle en passende oplossing.

Labels (4)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Skyrim
Ervaren verkenner

Goedemiddag Chefke. 

Het klinkt als een vervelende situatie. Als ik u goed begrepen heb heeft u de Orange modem op de begane grond en heeft u er een extra modem/versterker bijgekocht om beter ontvangst op de 1e verdieping te krijgen. Heb ik dit correct begrepen? 

Indien dit het geval is dan kunnen we er vanuit gaan dat de kabels vanaf de straat naar uw Orange modem correct zijn. Uit uw bericht maak ik op dat u nu opnieuw problemen ervaart met het internet, is het probleem:

1. Met de WiFi op de begane grond? 

2. Met de WiFi op de 1e verdieping?

3. Met de LAN poort op de begane grond? 

4. Met de LAN poort op de 1e verdieping? 

Indien het probleem 2 of 4 is, zou dit kunnen verklaren waarom de technieker die bij u langs kwam geen probleem ervaarde met de Orange modem. In dit geval zou het een probleem met de 2e modem op de 1e verdieping kunnen zijn waarvoor u zich op de garantie van dat betreffende toestel dient te wenden. 

Indien het probleem 1 of 3 is, is het mogelijk dat er een probleem met de Orange modem is. In dat geval zou u kunnen kijken of het updaten van de firmware in de router of het resetten van de modem het probleem oplost. Indien niet dan zou u dit aan de klantenservice kunnen doorgeven waarna ze u misschien een nieuwe modem kunnen leveren.

Hopelijk helpen deze instructies u een beetje op weg en kunt u straks weer genieten van een goede internet verbinding 🙂

Chefke
Ervaren verkenner

Het is probleem 1 t/m 4. De technieker is binnengekomen en heeft bij de eerste meting die hij heeft gedaan (dit was langs de modem van orange) al gezegd dat er bijna geen bereik vanaf kwam dus modem van orange straalt bijna niks uit. Lan poorten van orange doen het niet waardoor alle aansluitingen door heel t huis op die lan poorten het automatisch niet doet. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen en dat je het begrijpt.

0 pluimen
Skyrim
Ervaren verkenner

In dat geval vermoed ik dat u misschien een mobiele modem gebruikt (een modem waar een simkaart in moet). Ik vermoed dit omdat u aangeeft dat u met alles een probleem ervaart terwijl wanneer u bijvoorbeeld een fiber/coax modem zou gebruiken probleem 3 niet voor zou mogen komen. Is mijn vermoeden correct? 

0 pluimen
Chefke
Ervaren verkenner

Nee heb een normale modem de lan poort op de begane grond werkt dus niet waardoor de rest automatisch ook niet werkt want hij kan niks doorgeven.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen