annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange naar orange overdracht en faling helpdesk

Topic gestart op: 20-09-19 13h09

Antwoorden: 3 antwoorden

David16
Gewaardeerd verkenner

Orange naar orange overdracht en faling helpdesk

Beste Orange,

Bij de overdracht van Orange naar Orange (één onderneming naar nieuwe onderneming) liep zowat alles fout. De overdracht gebeurde niet, er namelijk nog gefactureerd op de oude vennootschap, maar de domiciliering werd wel gewijzigd naar de nieuwe vennootschap. Na vele telefoontjes werd me verteld dat de papieren verloren waren gegaan en werd ik verwezen naar de nieuwe overdracht oplossing via de website. Dit werkte wel, maar niemand slaagde erin om de facturatie die fout was gebeurd aan te passen, bovendien werkte mijn surf extra kaart niet meer.

22 telefoontjes later en uren wachtmuziek, 45 min in Orange shop voor een nieuwe simkaart is het probleem nog niet opgelost. Ik heb nu wel het bericht van de klantendienst dat zij het gaan oplossen. 

De helpdesk faalt hier volledig. Er wordt doorverbonden naar afdelingen die dan beweren dat jij dan bij de verkeerde afdeling bent (large business/small business/particulier/eerste lijns/...) maar niemand lost het probleem op. Soms wordt doorverbonden met "iemand die het gaat oplossen" maar kom je weer terecht in het "eerste lijnsmenu", soms in een menu waar je niet uitgeraakt (kies optie 1 tot 4 waarna je te horen krijgt "dit is geen geldige keuze" bij elke keuze die je maat). 

Deze service is een schande en een bedrijf als Orange onwaardig! Doe er iets aan!

Groeten,

David

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Cdt24801
Wijze
Wijze

@David16 

Altijd jammer van zoiets te lezen .... Man Verdrietig

Het zou niet mogen, maar soms minder bekwame of hulpvaardige medewerkers aan de lijn krijgen, het is een bedje waar vrijwel alle helpdesks/klantendiensten een beetje ziek in zijn. Jammer genoeg moet je het geluk hebben van bij een meer capabele medewerker terecht te komen... Gefrustreerde man 

En dat geluk heb je helaas niet altijd .... 

Tussen haakjes, wij zijn hier zelf ook allemaal gewone klanten, dus wij kunner niet echt iets aan doen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
David16
Gewaardeerd verkenner

Beste Cdt24801,

Bedankt voor uw antwoord. Het heeft spijtig genoeg 22 oproepen geduurt voor ik een capabele medewerker aan de lijn had voor het probleem dat ik had. De andere zullen ook wel iets kunnen. Ik beschrijf even wat het probleem was:

- overdracht van Orange naar Orange (van eenmanszaak naar bedrijf)

- overdracht formulieren zoek geraakt (ja, echt waar)

- daardoor overdracht niet uitgevoerd (ondanks vraag na eerste foute factuur)

- twee facturen fout gestuurd (verkeerde btw-nummer)

- domiciliering was niet zoek geraakt en werd dus wel van rekening van nieuwe bedrijf afgenomen

- medewerker beweerde dat Orange geen creditering kon doen

- surf extra kaart werkte niet meer na overdracht (via nieuwe overdracht methode), niemand kon echter een fout vinden, dus zou het wel aan de simkaart liggen

- 45 min gewacht in Orange shop op nieuwe simkaart, zonder resultaat echter, zelfde probleem

- 22 oproepen gedaan, laatste oproep heb ik denk ik 8 personen aan de lijn gehad

- in totaal heb ik het verhaal zeker 30 keer moeten doen, helemaal beginnende vanaf nul.

- ik heb, aan iets wat heel simpel zou moeten zijn (enkel de BTW-nummer diende gewijzigd te worden in praktijk), twee hele werkdagen besteed.

Dit wil zeggen dat Orange dan volgens uw redenering slechts 1 comptente helpdeskmedewerker heeft op 30 (die ene was dan van de commerciele dienst), wat dan betekent dat ongeveer 97% van de helpdeskmedewerkers incompetent is bij Orange?!?

Volgende keer pak ik de easy switch code om een overdracht te doen. Ik neem het risico niet meer.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

 

@David16 

Ge gaat het niet graag horen, maar in de praltijk blijkt de Easy Switch ook niet altijd rimpelloos te verlopen en wordt aangeraden om alles toch van nabij op te volgen en te controleren ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen