annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overstap van Telenet

Topic gestart op: 02-01-20 09h31

Antwoorden: 17 antwoorden

Tommie1
Ervaren verkenner

Overstap van Telenet

Ik had deze maand een pak problemen bij Telenet. Uiteindelijk is het opgelost, maar daar zijn wel 4 bezoeken voor nodig geweest, en vermits ik bij Telenet de hoofdprijs betaal, en een ondermaatse service krijg is de maat nu vol. (ik bespaar jullie het volledige verhaal)

Ik denk er dus heel sterk aan om over te schakelen, maar heb nog een paar vragen. Ik heb wat gezocht, maar vond niet snel een recent antwoord. Dat het in 2017 bij Orange ook niet altijd vlot liep, daar heb ik nu niet veel aan. 

Dus, ik post even mijn vragen

- Als ik overschakel via easyswitch voor Internet, mobiele tel en TV, ben ik dan zeker dat ik geen dag zonder zit? 

- Loopt de facturatie vlot? 

- Hoe snel reageren ze als je een probleem hebt met bv je vaste internetverbinding? 

- Krijg je snel iemand aan de lijn als je de helpdesk belt? 

- Zijn de digiboxen nu al wat stabieler (ik lees dat er wat vastlopers zijn)? 

 

Alvast bedankt, en een gelukkig 2020! 

 

Labels (2)
17 ANTWOORDEN 17
patrick2
Wijze
Wijze

@Movieman  je zou verwachten dat het inderdaad vlot moet verlopen maar toch niet. Hoe en wat en waarom is niet duidelijk maar het gouden advies blijft staan , zeg zelf telefonisch of per email op !! 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Surfer
Ervaren genezer

@patrick2 Helaas verloopt niet alles vlot.

Vlug gezegd:

* Normaal is na één maand alles in orde, maar in de praktijk loopt het mank

* Houdt alles bij (facturen, kopij, etc) en blijf bij je oude provider of leverancier

* Bel eens regelmatig de tussenstand van zaken 

* Controleer ook alles (beter teveel dan niks).

* Als alles bij de nieuw provider of leverancier is geïnstalleerd, zeg je oude abo af (internet bijv.), als je die nog moest hebben.

Ik spreek uit ervaring, we hadsen internet van telenet en dan later van Orange. Later Telenet gebeld en bij Telenet hebben ze zeer snel de toegang tot internet afgesloten. Dit terwijl ik nog aan de telefoon was... Oh, dat gaat vlug hoor!!! Echt waar!

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Surfer  ik heb al klanten genoeg aangeraden op te zeggen wanneer de installatie gedaan is. Daarbij zeggend wacht minimaal zo veel dagen voordat er een echte opzeg is. Bij de installatie en de nieuwe provider kan altijd iets mislopen. Moest ik zelf opzeggen en overgaan doe ik het ook zo. Het is ook perfect mogelijk om in het systeem een eind datum te zetten en dan zal het internet ook uitvallen ,  een deactivering van de modem en de producten.

Het is inderdaad ook belangrijk de facturen bij te houden niet dat ze ook in eens te veel aanrekenen. 

Het is alleen jammer dat ik de wegen ken , te goed aangezien ik zelf voor Telenet en Proximus heb gewerkt , zo dat ik weet waar ik op moet letten en wat ik exact moet doen. Maar voor de ' gewone ' klant is het spijtig dat deze altijd de pineut is als er iets mis loopt. Dan kan die overal achter aan lopen en van Provider naar Provider voor er een oplossing is. Jammer dat het bij jou ook mis gelopen is want dat vindt ik niet kunnen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Surfer
Ervaren genezer

@patrick2 Daarom dat ik het ook zeg, dan is men al op de hoede. 

En dat is niet alleen bij de providers, maar ook bij de leveranciers van energie en water. Ik  heb vaak bemiddeld voor de mensen bij de leveranciers en dingen zo opgelost.

Ik zou willen dat eens alles perfect zou lopen, ook als is het een dagje...

Tommie1
Ervaren verkenner

Dus als ik het goed begrijp raden jullie allemaal easyswitch af. 
ik heb wel een mobiel waarvan ik gegarandeerd het nummer wil houden. 

maar voor internet en TV moet ik dan best opzeggen als de aansluiting gebeurd is. 
ik vrees alleen dat Telenet gaat gek doen als die data niet synchroon lopen. Iets met pakketkortingen en zo. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen