annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Registratie herlaadkaart na verhuis naar buitenland

Topic gestart op: 22-10-22 10h34

Antwoorden: 1 antwoord

ZweedseBelg
Rekruut scout

Registratie herlaadkaart na verhuis naar buitenland

Hallo,

Ik ben reeds 16 jaar klant bij Orange. Ik werk voor een internationaal bedrijf en ben recent verhuisd naar Zweden voor professionele doeleinden en voor onbepaalde duur. Heb hier ondertussen een Zweeds telefoonnummer dat ik vooral gebruik maar ik wens mijn Belgisch nummer te behouden (is o.a. gekoppeld aan mijn Itsme). Had een abonnement bij Orange via mijn werkgever in België maar moest online kiezen om dit abonnement ofwel zelf privé over te nemen of online te kiezen voor een "herlaadkaart". Heb dit laatste gekozen (aangezien ik dit nummer niet meer zo vaak zal gebruiken) maar kan hier niet mee bellen en ben ook niet bereikbaar omdat ik mij eerst dien te identificeren, hoewel ik online reeds een kopie van zowel voor als achterkant van mijn Belgische identiteitskaart heb (moest) ingegeven?? Via veel zoekwerk kwam ik op deze pagina terecht: Identificatie van je herlaadkaart | Orange België

Ik heb inderdaad een Belgische eID-kaart en een eID-lezer hier in Zweden maar aangezien ik officieel naar het buitenland ben verhuisd heb ik geen adres meer in België (en dit is recent zo in België aangepast op mijn eID). Hierdoor kan ik mij niet (online) registeren en kan ik het nummer dus niet gebruiken! Alleen voor noodoproepen staat er op mijn telefoon.  Heb mij proberen aan te melden met mijn Zweedse electronische identiteitskaart maar dat werkt natuurlijk ook niet. Op de website lees ik verder

"Onmogelijk om je te verplaatsen?

Vraag het aan een familielid. Hij of zij registreert zich met zijn identiteitsdocument en je herlaadkaart staat vanaf dan op zijn naam (en dus niet op jouw naam)."

Hoe belachelijk is dit nu. Moet ik nu mijn nummer op naam van een familielid laten registereren? Ben 43 jaar en geen minderjarige... Is er geen andere manier?

Is er nu een kans dat ik mijn nummer kwijtgeraak als ik niet onmiddellijk in België geraak om naar een Orange shop te gaan met mijn Belgisch of internationaal paspoort?

Misschien gewoon Begische kafka of ligt het aan Orange?

Labels (1)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@ZweedseBelg 

Het is nu eenmaal een verplichting om zelf deze registratie te doen dat staat ook duidelijk beschreven in die voorwaarden.

Het is geen kans dat jij je nummer kwijt je bent gewoon je nummer kwijt als er niks meer gebeurd. Of wel doe je wat er staat , een familielid komt het voor je doen maar dan staat het op zijn of haar naam. Of wel kom je naar België enkel dat laatste acht ik wat moeilijker je kan niet ff op en neer komen.

Deze verplichtingen komen niet van Orange maar is gewoon een algemene regel een verplichting voor alle operatoren.  

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen