annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Roaming Noorwegen

Topic gestart op: 21-02-23 14h43

Antwoorden: 3 antwoorden

Rolandvl
Aspirant verkenner

Roaming Noorwegen

OPGELOST

Binnenkort vertrekken we naar Noorwegen.  Ik heb info gezocht betreffende de roaming (telefoon, data) op de website van Orange. Ik vond daar een blog van een mevrouw Delgado die vermelde dat Noorwegen niet behoort tot de Europese Gemmenschap en dat er dus daar bijkomende roaming kosten zijn (zoals bijvoorbeeld Zwitserland).

Bij toeval zag ik op een andere plaats van de Orange-website een algemene overzichtslijst van de roaming tarieven: daar staat Noorwegen gerangschikt bij de andere EEG-leden, zoals Nederland en Frankrijk: dus geen roaming tarieven.

Wat is nu correct??? Heeft er iemand al ervaring mee?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Is inderdaad fout @Rolandvl 

Je vindt de bevestiging hier onder punt 2 Geen roamingkosten meer in de EU: hoe zit dat nu? - FOD Economie (bericht) (fgov.be)

2. Moet ik in het buitenland nog extra betalen om te bellen en surfen?

Dat hangt ervan af.

Sinds juni 2017 zijn de roamingkosten (de extra kosten om in het buitenland te bellen, sms’en of surfen) afgeschaft. Opgelet: dit geldt enkel in de landen van de Europese Unie en in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Rolandvl
Aspirant verkenner

Bedankt Gregory, ik vermoed dat Noorwegen inderdaad bij zone 1 hoort.

Ik liet mij leiden door de blog hier: https://www.orange.be/nl/blog/reis-gepland-met-onze-tips-voor-roaming-blijf-je-zorgeloos-verbonden

Op die pagina valt Noorwegen buiten zone 1 terecht.

En daar kwam ik terechte nadat ik "Orange roaming" in de Google-zoekbalk typte. Foute info op die pagina, dus opletten met de "tips".

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Is inderdaad fout @Rolandvl 

Je vindt de bevestiging hier onder punt 2 Geen roamingkosten meer in de EU: hoe zit dat nu? - FOD Economie (bericht) (fgov.be)

2. Moet ik in het buitenland nog extra betalen om te bellen en surfen?

Dat hangt ervan af.

Sinds juni 2017 zijn de roamingkosten (de extra kosten om in het buitenland te bellen, sms’en of surfen) afgeschaft. Opgelet: dit geldt enkel in de landen van de Europese Unie en in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Op deze page vind je de zones terug onderaan 

Noorwegen is zone 1.  WIl zeggen dat je eenmaal buiten Belgie bent en in een land van zone 1, je gelijk naar welk land in zone 1 kunt bellen.  Dit is in je abonnement inbegrepen.

Let wel op als je op een schip zit.  Kan zijn dat je dan in zone 6 zit - en dit is betalend

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen