Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-02-23 14h43
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Binnenkort vertrekken we naar Noorwegen. Ik heb info gezocht betreffende de roaming (telefoon, data) op de website van Orange. Ik vond daar een blog van een mevrouw Delgado die vermelde dat Noorwegen niet behoort tot de Europese Gemmenschap en dat er dus daar bijkomende roaming kosten zijn (zoals bijvoorbeeld Zwitserland).
Bij toeval zag ik op een andere plaats van de Orange-website een algemene overzichtslijst van de roaming tarieven: daar staat Noorwegen gerangschikt bij de andere EEG-leden, zoals Nederland en Frankrijk: dus geen roaming tarieven.
Wat is nu correct??? Heeft er iemand al ervaring mee?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Is inderdaad fout @Rolandvl
Je vindt de bevestiging hier onder punt 2 Geen roamingkosten meer in de EU: hoe zit dat nu? - FOD Economie (bericht) (fgov.be)
Dat hangt ervan af.
Sinds juni 2017 zijn de roamingkosten (de extra kosten om in het buitenland te bellen, sms’en of surfen) afgeschaft. Opgelet: dit geldt enkel in de landen van de Europese Unie en in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.
👍🏼