annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SIM-kaart kopen voor moeder

Topic gestart op: 29-11-18 14h58

Antwoorden: 3 antwoorden

Ollie_Ghent
Gewaardeerd verkenner

SIM-kaart kopen voor moeder

OPGELOST

Dag iedereen,

 

Ik zou morgen een iPhone Xr kopen voor mijn moeder.
Die heeft een Nokia van 10jaar oud en zegt dat ze wat beschaamd is ermee omdat "iedereen" met een smartphone rondloopt.

Natuurlijk heeft de Nokia nog een normale SIM-kaart en de iPhone heeft een Nano-SIM nodig.
Aangezien dit ook een verrassing is en moet blijven tot ze de iPhone in haar handen krijgt, vroeg ik me af als ikzelf de nieuwe SIM-kaart persoonlijk mag kopen op haar naam en met behoud van haar huidig nummer (met nieuwe wetgeving enzo).

Dit gaat om een Tempo-Giga herlaadkaart. (wij hebben altijd herlaadkaarten gehad en Giga lijkt supervoordelig). 

Ook heb ik verstaan dat je contacten van een SIM niet kan overzetten naar een Nano-SIM in de winkel?

Neem nu dat ik zelf achter de nieuwe Nano-SIM mag gaan bij Orange met behoud van haar nummer, vanaf wanneer vervalt de connectie op haar huidig oud gsm (wordt deze gedeactiveerd)?
Want ik zou haar 's avonds willen verrassen met de nieuwe iPhone nog steeds in verpakking, nieuwe SIM en cover/hoesje. Dus dat ze zelf wat ontdekt en dat de nieuwe Nano-SIM dan pas wordt ingestoken.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!

 

Groetjes

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Ollie_Ghent oplossing bestel online eventueel de simkaart. U kan de gegevens van uw moeder online ingeven en dan uw adres als lever adres gebruiken 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
patrick2
Wijze
Wijze

@Ollie_Ghent u kan altijd een nieuwe simkaart krijgen deze moet niet aangekocht worden. Het is wel zo dat een herlaadkaart ook met identiteitskaart uitgegeven wordt in de shop. Dit maakt het natuurlijk moeilijk om zo dus een kaart te krijgen en ook omdat er een nummer overgezet dient te worden op de nieuwe kaart. De overzetting van nummer is ook zo in orde dat gebeurd direct bij activering van de nieuwe simkaart. De nummers overzetten van de oude sim kan niet omdat het hier nog een oude nokia betreft dus handmatig doen is de beste optie. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Ollie_Ghent
Gewaardeerd verkenner

Lijkt mij idd logisch maar wilt dat dan zeggen dat ik ook met haar en mijn identiteitskaart die nieuwe Nano-SIM NIET mag halen bij een Orange-shop?

Probleem is dat ze ook wreed weinig tijd heeft en zo weken zal duren eer dat ze eens naar Orange zou kunnen gaan. Met andere woorden die iPhone zou daar weken stof liggen te vegaren.

Wel goed voor te weten dat het direct gebeurd, kan ik al wat plannen..

Ja, dacht het al maar denk ook dat er veel nummers mogen worden verwijderd dus is zo erg nog niet voor zo manueel 1 per 1 eens te overlopen. Zo kan ze wat feeling krijgen met een smartphone 😜 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Ollie_Ghent oplossing bestel online eventueel de simkaart. U kan de gegevens van uw moeder online ingeven en dan uw adres als lever adres gebruiken 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen