annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMS inkomend en reply naar buitenland ??

Topic gestart op: 24-07-23 17h16

Antwoorden: 17 antwoorden

Bart96
Gewaardeerd verkenner

SMS inkomend en reply naar buitenland ??

OPGELOST

 

Hallo iedereen,

Bij het bekijken van mijn producten op de Orange app kreeg ik te lezen dat mijn dochter al 33,30 euro buiten haar tarief zit. 20 euro is hiervan te verklaren aangezien ik deze als optie aanvinkte voor extra mobiele data tijdens onze vakantie in Frankrijk. Omdat ik op de maandafrekening moet wachten (3aug) wou ik toch al weten waar die overige 13,30 euro vandaan komt. Uit het gesprek met mijn dochter kwam ik te weten dat mogelijk 1 van haar correspondenten in de Verenigde Staten bevind. Via de website van Orange kom ik uit op 0,70/sms x 19 = 13,30 euro de vuilbak in.

Kan er via de operator geen waarschuwing komen dat je een sms ontvangt van een Belgische of Europese vriend of vriendin buiten de EU zone ??  Bestaat er zoiets ?? Je krijgt een sms aan zonder te weten dat als je antwoord er hoge kosten optreden. Als je dit dan niet dagelijks bekijkt op de app kan dit serieus financiël uit de hand lopen. Dat dit nog kan in 2023!!

Voorlopig zeg ik tegen mijn dochter om whatsapp te gebruiken met wifi of mobiele data.

Mvg,

Bart

 

 

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Bart96
Gewaardeerd verkenner

Hallo orange klanten,

Om een lang verhaal kort te maken...

De 13,30 euro krijg ik (op krediet) bij de volgende betaling terug. Na via X (twitter) een leger van medewerkers te hebben gesproken kwam het er op neer dat ze me op papier niet kunnen laten zien naar welk nummer en land de uitgaande sms'n werden verstuurd.

Op gedetailleerd factuur : bij de gesprekken krijg je alle info, bij de sms'n niet. (geen nummer, in of buiten de EU)

Dus stempelen ze dit af als pishing en krijg ik het bedrag bij de volgende betaling afgerekend. 

Ook heb ik Orange gevraagd om in de toekomst een barring te voorzien in de app zodat men niet buiten de EU kan sms'n of bellen. Hopelijk komt die er.

Mvg,

Bart

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
Gregory
Wijze
Wijze

>Dus ja als je dan stuurt of belt naar iemand die niet in de EU is dan heb je idd kosten. NU is het ook >zo dat de persoon die nu in de VS ook kosten gaat hebben en misschien wel iets meer dan je >dochter. 

Als je correspondent een +32 nummer heeft, betaal je niks meer.  De correspondent betaalt

Het is niet belangrijk waar de correspondent is.  De landcode van zijn mobiel nummer is belangrijk

Helen1
Ervaren genezer

@Bart96 

Je hebt idd een belangrijke aandachtspunt aangehaald maar ik denk dat er meestal een +32********* van Belgische nummers op je scherm terecht komen en vanuit de VS +?*********.

Als je niet vaak naar buitenlandse nummers belt en dit ook niet wil laten aan rekenen, kan je dit laten blokkeren zodat je niet aangerekend maar dan ook niet naar buitenlandse nummers kunt bellen. Zo heb je die extra kosten niet.

Reis je veel, dan zou ik eerder mss een extra esim halen en laden met een hogere tegoed.

Ik weet niet of dit helpend is?

Bart96
Gewaardeerd verkenner

 

Diegene die op reis in Amerika is is een Belgische vriendin met een +32 480 nummer. We krijgen deze altijd te zien als opgeslagen contact, dus geen speciaal nummer of ander land nummer. We kunnen simpelweg niet weten als we antwoorden op een sms dat deze gekende persoon zich binnen of buiten de EU zone bevind.

Mvg,

Bart

Leden met de meeste pluimen