Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-07-23 17h16
Antwoorden: 17 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo iedereen,
Bij het bekijken van mijn producten op de Orange app kreeg ik te lezen dat mijn dochter al 33,30 euro buiten haar tarief zit. 20 euro is hiervan te verklaren aangezien ik deze als optie aanvinkte voor extra mobiele data tijdens onze vakantie in Frankrijk. Omdat ik op de maandafrekening moet wachten (3aug) wou ik toch al weten waar die overige 13,30 euro vandaan komt. Uit het gesprek met mijn dochter kwam ik te weten dat mogelijk 1 van haar correspondenten in de Verenigde Staten bevind. Via de website van Orange kom ik uit op 0,70/sms x 19 = 13,30 euro de vuilbak in.
Kan er via de operator geen waarschuwing komen dat je een sms ontvangt van een Belgische of Europese vriend of vriendin buiten de EU zone ?? Bestaat er zoiets ?? Je krijgt een sms aan zonder te weten dat als je antwoord er hoge kosten optreden. Als je dit dan niet dagelijks bekijkt op de app kan dit serieus financiël uit de hand lopen. Dat dit nog kan in 2023!!
Voorlopig zeg ik tegen mijn dochter om whatsapp te gebruiken met wifi of mobiele data.
Mvg,
Bart
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo orange klanten,
Om een lang verhaal kort te maken...
De 13,30 euro krijg ik (op krediet) bij de volgende betaling terug. Na via X (twitter) een leger van medewerkers te hebben gesproken kwam het er op neer dat ze me op papier niet kunnen laten zien naar welk nummer en land de uitgaande sms'n werden verstuurd.
Op gedetailleerd factuur : bij de gesprekken krijg je alle info, bij de sms'n niet. (geen nummer, in of buiten de EU)
Dus stempelen ze dit af als pishing en krijg ik het bedrag bij de volgende betaling afgerekend.
Ook heb ik Orange gevraagd om in de toekomst een barring te voorzien in de app zodat men niet buiten de EU kan sms'n of bellen. Hopelijk komt die er.
Mvg,
Bart
En toch ... Wanneer die vriendin met een +32 nummer een sms stuurt en uw dochter beantwoordt die sms vanuit BE zou ze niks aangerekend mogen krijgen. Zoals aangehaald, zij kan niet weten dat die vriendin in het buitenland zit waaruit volgt dat zij geen extra kosten aangerekend mag krijgen.
Ik zou de klantendienst hierover interpelleren en aandringen.
De zaak is natuurlijk anders wanneer die vriendin haar sms stuurt met een US nummer. In dat geval is uw dochter op de hoogte dat haar antwoord een sms naar de US is en gaat zij dus ook kosten hebben.
De afrekening zal er rond 14 augustus zijn. Ik zal dan de gedetailleerde factuur bekijken en zo nodig met de klantendienst contact opnemen. Als het is zoals jullie vermelden zouden er geen extra kosten mogen aangerekend worden. Gelieve de topic niet te sluiten, update komt in augustus. Met dank aan alle die antwoorden. Mvg, Bart.
Jij bent diegene die de topic kunt - min of meer - sluiten door 1 antwoord als oplossing te markeren. Zelfs al is er een oplossing gemarkeerd, dan kan er nog op geantwoord worden
Ik ben - zoals jij - ook klant en het interesseert me om het antwoord te kennen
Keep us posted, @Bart96
Hallo orange klanten,
Om een lang verhaal kort te maken...
De 13,30 euro krijg ik (op krediet) bij de volgende betaling terug. Na via X (twitter) een leger van medewerkers te hebben gesproken kwam het er op neer dat ze me op papier niet kunnen laten zien naar welk nummer en land de uitgaande sms'n werden verstuurd.
Op gedetailleerd factuur : bij de gesprekken krijg je alle info, bij de sms'n niet. (geen nummer, in of buiten de EU)
Dus stempelen ze dit af als pishing en krijg ik het bedrag bij de volgende betaling afgerekend.
Ook heb ik Orange gevraagd om in de toekomst een barring te voorzien in de app zodat men niet buiten de EU kan sms'n of bellen. Hopelijk komt die er.
Mvg,
Bart