annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMSen komen sporadisch niet aan

Topic gestart op: 11-01-21 13h05

Antwoorden: 10 antwoorden

karolienplas
Aspirant verkenner

SMSen komen sporadisch niet aan

Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden bij Orange en heb steeds vaker het probleem dat berichten niet aankomen. Dit probleem doet zicht steeds sporadisch voor. Bijvoorbeeld: naar persoon x: bericht wordt niet afgeleverd, 10 seconden later opnieuw proberen en dan werkt het wel, enkele uren later opnieuw sporadisch een berichtje dat niet afgeleverd wordt. Echter heb je natuurlijk niet altijd door dat een berichtje niet is afgeleverd. Gisteren werden bijvoorbeeld 4 van de 30 berichten niet afgeleverd, verspreid over de dag.

Hoe kan ik dit oplossen?

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Joach
Veteraan verkenner

@karolienplas gebruik ook Google berichten app. Tot op heden geen problemen mee gehad, erkend ook spam berichten. SMS + MMS courant via deze app. Heb zelf Android smartphone. 

Bethesda
Ervaren verkenner

Ik had dit destijds voor als ik naar iemand die bij telenet een abonnement had. Toen kwamen de smsen ook nooit aan. Voor de ene of andere rede. Geen idee hoe dit kwam

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bethesda 

Iemand specifiek bij Telenet of gewoon alle klanten van Telenet?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Lotus-3C
Veteraan verkenner

@karolienplas 

Idd welk type gsm gebruik je waarmee je de problemen ondervind?

In geval van een iPhone kunnen sms’en verzonden worden als iMessage bericht. Hiermee stuur je via mobiele data of WiFi en niet via het mobiele netwerk. Vandaar ook de vraag, wat voor soort verbinding had je op die momenten? Was dit op 4G of op WiFi? En voor het mobiele netwerk, was er op dat moment bereik?

Een oplossing kan zijn je gsm, moet zelfs geen iPhone zijn, om bellen via WiFi in te schakelen. Dan wijzigt de naam bovenaan van je provider naar Orange B WiFi. Hiermee gebruik je ook de WiFi om bellen maar ook om echte sms’en te sturen (even niet over de iMessage). Want soms kan je binnenhuis slechte ontvangst hebben maar wel goede WiFi. Dan kan je ook binnenhuis veel sneller verbinding maken met iemand als ook de kwaliteit van gesprekken en het versturen van sms’en die omhoog gaat. Zo kan je toch al voorkomen dat je berichten minder snel gaan aankomen.

Vandaar zou je meer info kunnen geven onder welke omstandigheden je dit voorhad? Onderweg, thuis, wat was op je gsm actief? WiFi, 4G, hoe was de netwerkkwaliteit? (Aantal streepjes)

P.S indien je tevreden bent met je antwoord kan je altijd dit topic als opgelost markeren en als het kan mag je altijd een pluim geven 😉

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen