annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SOCIAAL TARIEF mobiel bellen

Topic gestart op: 14-08-20 17h06

Antwoorden: 32 antwoorden

PASC25
Ervaren verkenner

SOCIAAL TARIEF mobiel bellen

Ik geniet sociaal tarief bij wijze van invaliditeit.
Mijn telecomprovider Orange heeft dit steeds netjes verrekend op de facturatie.
Tot ik mijn abonnementsformule enkele weken geleden upgrade omdat er volgens de telecomoperator ORANGE  een gunstigere aanbieding was t.o.v. die ik handhaafde..
Bij nazicht van mijn huidige factuur stel ik vast dat de sociale tarieven niet meer worden toegekend op dit nieuwe mobiele abonnement.
Dit werd dan ook achteraf bij navraag bevestigd door de Orange medewerker die ik sprak.
Ik was hiervan niet op de hoogte en ben nu dus mijn tarief verloren.
Zijn er nog gedupeerden dan graag uw reactie ,ik heb dit reeds aanhangig gemaakt bij het BIPT dewelke mij aangaven dit bij de Ombudsdienst te melden.
Het kan niet opgaan dat men mensen die sociaal tarief genieten worden weggelokt van hun toegekende rechten onder het mom van profijtelijkere tarieven aan te gaan en dit zonder enige voorafgaande kennisgeving van de consequenties. 
 
Labels (1)
32 ANTWOORDEN 32
PASC25
Ervaren verkenner

Bedankt voor je reactie,

De Sociale tarieven zijn verankerd in de grondwet 

 

De Europese operatoren hebben echter hun slag thuis gehaald door artikel 51 van de wet van 10 juli 2012 in beroep voor het grondwettelijk hof te laten vernietigen op 3 februari 2016.

Dit artikel bepaald specifiek de regeling voor mobiele diensten.

Op zijn minst zijn hierbij de geconsolideerde rechten van de zwaksten in de samenleving  gesmoord via juridisch sprongen.
Het hoeft geen verder betoog dat de mobiele telefoon diensten het leeuwendeel is voor alle betrokken operatoren en zij er alle belang bij hebben om dit segment volledig naar zich toe te trekken.
 
Tenslotte is deze maatregel tot op de graat ten gunste van de operatoren zij gaan het geld halen daar waar er het minste is.
Het gaat over 10.000 den actieve mobiele abonnees die gerechtigd waren en nu systematisch de nekslag krijgen.
0 pluimen
adizal
Leidende verkenner

Die uitspraak kwam er na aanleiding van een klacht van Orange en Base over het sociaal financieringsmechanisme.

De twee operatoren kregen hun gelijk: het sociaal tarief is niet langer verplicht voor gsm, maar wel voor internet en vaste telefonie. De Belgische operatoren mogen dus zelf beslissen of ze een sociaal tarief willen aanbieden voor gsm of niet

Cdt24801
Wijze
Wijze

@adizal 

Dat is dan een jammere zaak voor de betrokkenen ...

Zal weinig aan te doen zijn vrees ik ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


adizal
Leidende verkenner

Natuurlijk is dat wettig, telecom providers engageren zich met de overheid om een sociaal tarief te hanteren voor gerechtigden.

En dat is niet abonnementen gebonden.

Alleen is het niet sociaal, maar discriminerend op de voorwaarden.

A=65j en zijn partner 60j Zijn inkomen valt net onder het maximum toegelaten. Hij krijgt het sociaal tarief.

B=65j en zijn partner 55j Zijn inkomen is € 3000/Jaar minder dan A. Hij krijgt geen sociaal tarief.

Reden dat B geen sociaal tarief krijgt, B zijn inkomen is wel  € 3000 minder per jaar maar zijn partner is geen 60j

Handen geklap AUB voor deze ingenieuze voorwaarden. 

PASC25
Ervaren verkenner

Beste Adizal,

Bedankt voor je reactie,

De Sociale tarieven zijn verankerd in de grondwet 

PASC25_0-1597499097611.png

De Europese operatoren hebben echter hun slag thuis gehaald door artikel 51 van de wet van 10 juli 2012 in beroep voor het grondwettelijk hof te laten vernietigen op 3 februari 2016.

Dit artikel bepaald specifiek de regeling voor mobiele diensten.

Op zijn minst zijn hierbij de geconsolideerde rechten van de zwaksten in de samenleving  gesmoord via juridisch sprongen.
Het hoeft geen verder betoog dat de mobiele telefoon diensten het leeuwendeel is voor alle betrokken operatoren en zij er alle belang bij hebben om dit segment volledig naar zich toe te trekken.
 
Tenslotte is deze maatregel tot op de graat ten gunste van de operatoren zij gaan het geld halen daar waar er het minste is.
Het gaat over 10.000 den actieve mobiele abonnees die gerechtigd waren en nu systematisch de nekslag krijgen.
 
 
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen