annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Stopzetten Abo met toestel

Topic gestart op: 21-01-19 15h57

Antwoorden: 5 antwoorden

Saardetrogh
Rekruut scout

Stopzetten Abo met toestel

OPGELOST

Hallo,

Ik heb een contract Koala met toestel gespreid betalen.

Het contract moest 1 jaar lopen. Dien ik bij stopzetting contract de restwaarde van mijn toestel in 1 keer te betalen of blijft dit gewoon maandelijks doorlopen met in dit geval Cetelem?

 

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

Het is niet voor iedereen altijd onmiddellijk duidelijk, maar er zijn inderdaad twee verschillende systemen bij Orange om een foon op "afbetaling" te kopen.

  1. Je koopt een foon met korting op afbetaling. De afbetaling wordt geregeld door Cetelem. Je moet uw abo (dat een gewoon abo is) minstens één jaar behouden.
  2. Je koopt uw foon met een "smartphone" abo. Hier betaal je een "kleine" som bij de aankoop en de rest financier je door middel van het "smartphone" abo. Die abo's zijn namelijk een stuk duurder dan hun gewone tegenhangers en die meerprijs is dus eigenlijk de afbetaling van uw foon. Bij deze formule moet je dat abo minstens 24 maanden houden op straffe van onmiddellijk complete afbetaling van de restwaarde.

Opmerkingen:

  • je hebt geen keuze van systeem: sommige toestellen worden met systeem 1 aangeboden, en andere toestellen met systeem 2. Natuurlijk kan je gelijk welk toestel gewoon cash kopen, voor alle duidelijkheid.
  • In geval van systeem 2 is het natuurlijk aangeraden om na die 24 maanden over te gaan op een gewoon abo, tenzij je opnieuw een nieuwe foon wil financieren (of Orange vrijwillig wil sponsoren) ...
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
jodianim
Gewaardeerd verkenner

Bij een vervroegde opzegging, moet je inderdaad nog de restwaarde van de smartphone betalen. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@jodianim niet als de lening loopt bij Cetelem . Mijn partner heeft dit aan de hand gehad via orange. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
jodianim
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de info, dat wist ik inderdaad niet. Bij de meeste teleoperatoren moet men de restwaarde terugbetalen en is daarmee alles voldaan.

Cdt24801
Wijze
Wijze

Het is niet voor iedereen altijd onmiddellijk duidelijk, maar er zijn inderdaad twee verschillende systemen bij Orange om een foon op "afbetaling" te kopen.

  1. Je koopt een foon met korting op afbetaling. De afbetaling wordt geregeld door Cetelem. Je moet uw abo (dat een gewoon abo is) minstens één jaar behouden.
  2. Je koopt uw foon met een "smartphone" abo. Hier betaal je een "kleine" som bij de aankoop en de rest financier je door middel van het "smartphone" abo. Die abo's zijn namelijk een stuk duurder dan hun gewone tegenhangers en die meerprijs is dus eigenlijk de afbetaling van uw foon. Bij deze formule moet je dat abo minstens 24 maanden houden op straffe van onmiddellijk complete afbetaling van de restwaarde.

Opmerkingen:

  • je hebt geen keuze van systeem: sommige toestellen worden met systeem 1 aangeboden, en andere toestellen met systeem 2. Natuurlijk kan je gelijk welk toestel gewoon cash kopen, voor alle duidelijkheid.
  • In geval van systeem 2 is het natuurlijk aangeraden om na die 24 maanden over te gaan op een gewoon abo, tenzij je opnieuw een nieuwe foon wil financieren (of Orange vrijwillig wil sponsoren) ...
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen