annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Travel Data Control

Topic gestart op: 29-09-21 08h37

Antwoorden: 2 antwoorden

Lotus-3C
Veteraan verkenner

Travel Data Control

OPGELOST

In de Orange app kan je in het menu Opties beheren het volgende aanpassen:

Travel data control is een gratis dienst waarmee je een limiet instelt voor je internetverbruik in het buitenland. Geen onaangename verrassingen meer! Van zodra je de limiet bereikt hebt, wordt je verbinding geblokkeerd.

Nu kan je deze balk verschuiven en dus het bedrag instellen tussen 0€ en 500€.

Het laagste is 0€ en het volgende bedrag je kan selecteren is reeds 15€
Nu is mijn vraag, als je dit op 0€ instel hoe moet ik dit dan interpreteren?

1) Als 0€, geen enkel bedrag mag hierboven komen dus mij kan er nooit extra data in het buitenland aangerekend worden. Vb reizen doorheen Zwitserland.

2) Als 0€, in de zin van geen bedrag en dus ook geen limiet/geen bedrag ingesteld en dus elk bedrag kan aangerekend worden vanaf 0.01€?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Lotus-3C   

Stel je dit in op € 0 dan betekend het dus dat jij je inbegrepen data kan gebruiken en daarna zal je dus stoppen met je verbruik aan mobiele data. 

Stel je een bedrag in , laat ik zeggen € 50 , dan kan jij dus gaan verbruiken tot je het bedrag van € 50 het bereikt. Daarna zal je dus stoppen met je mobiele data en ben je klaar. Hoe hoger jij het bedrag instelt des te hoger je factuur zal zijn als ook des te meer je kan verbruiken. 

Schermafbeelding 2021-09-29 om 13.30.28.png

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Lotus-3C 

Ik denk dat het niet op die manier werkt. Wanneer je in het buitenland bent wordt verbruik buiten de EU zone altijd apart aangerekend. Dit staat dus los van uw databundel die je hebt.

Zodus, ongeacht hoeveel of hoe weinig data je nog over hebt, als je bvb in Zwitserland belt zal dit altijd apart aangerekend worden.

De enige manier om dit te vermijden is roaming uitschakelen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Lotus-3C   

Stel je dit in op € 0 dan betekend het dus dat jij je inbegrepen data kan gebruiken en daarna zal je dus stoppen met je verbruik aan mobiele data. 

Stel je een bedrag in , laat ik zeggen € 50 , dan kan jij dus gaan verbruiken tot je het bedrag van € 50 het bereikt. Daarna zal je dus stoppen met je mobiele data en ben je klaar. Hoe hoger jij het bedrag instelt des te hoger je factuur zal zijn als ook des te meer je kan verbruiken. 

Schermafbeelding 2021-09-29 om 13.30.28.png

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen