annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verborgen abonnementen

Topic gestart op: 22-10-20 14h17

Antwoorden: 15 antwoorden

DebbyDeblouwe
Gewaardeerd verkenner

Verborgen abonnementen

0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
DebbyDeblouwe
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Goeiemorgen ,

Alvast dank voor uw antwoord

 

Akkoord dat in de meeste gevallen de klant ze aan gaan,

Maar zoals ik al zei, ik ben deze niet aangegaan.. Er werd in 2004 ingeschreven op het abonnement gekoppeld aan mijn GSMnummer, alsook onder een andere naam.

Ikzelf ben in het bezit van dit nummer sinds 2011.

Kan ik allemaal aantonen, in 2018 hier ook melding van gedaan, 2020 ben maar zelf op onderzoek getrokken. Want ik wou weten welke dienst het betreffend bedrijf me zogezegd verleend.

En hoe zegt u dat ik dit zelf heb veroorzaakt? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@DebbyDeblouwe  heb je al eens op gezocht waar deze diensten voor staan ? Ik heb al wel eens opgezocht waar deze diensten voor staan. Heb de links erbij gezet dat je eens kan lezen. 

Maar als dit verborgen abonnement zijn wat Orange zou geven dan zouden er hier op de Tribe al overspoeld zijn met dit soort topics , maar dat is niet het geval en dan dan zou Orange dus zo geld innen op een bepaalde manier. Ik heb geen kosten buiten bundel ook nooit gehad van geen enkele dienst en als ik mijn facturen bekijken heb ik geen enkele dienst die CMCOM en GSMZOO heet.

https://www.cm.com/nl-be/

http://www.gsmzoo.be/gsmzoo/index.php?pg=6&lng=uk

 

En dat ik zeg dat je het zelf hebt veroorzaakt bedoel ik mee , misschien heb je ergens in een app die je gebruikt een bepaald iets aangeklikt waardoor je nu kosten hebt gemaakt. Je hebt spelletjes app of ringtones apps of dat soort dingen dat als je die app installeert en je gaat akkoord met hun voorwaarden dat juist in die voorwaarden staat , in kleine letters , u heeft nu een betaald dienst geactiveerd van € ... per week. Dit zal in rekening worden gebracht bij uw provider.

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
DebbyDeblouwe
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 

Ik heb contact gehad met CM COM als GSMZOO.

Waarin GSMZOO verklaart dat er sinds 2004 een inschrijving lopende is op mijn huidig GSMnummer maar onder een andere naam! En zoals eerder gezegd ben ik pas in bezit van dit nummer sinds 2011.

Als je klant wordt bij Orange is het dus de taak als klant om na te gaan of er geen extra abonnementen gekoppeld zijn aan uw nummer? 

Ik zeg niet dat Orange zelf mij dit abonnement aanrekent,  maar uiteindelijk betaal ik als klant mijn factuur aan Orange waardoor ik Orange verantwoordelijk vind hiervoor. Orange dient op zijn beurt op zoek te gaan hoe dit kon gebeuren,  dit was niet mijn taak als klant.

GSMZOO wijst de vinger naar Orange, zij beweren mij destijds een GSM-nummer gegeven te hebben die voordien van iemand anders was. 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@DebbyDeblouwe  om technisch te zijn ja jou nummer kan inderdaad van iemand anders zijn afgekomen. Het is zo dat elke provider gewoon oude nummers hergebruikt. Zeg je jou nummer op vandaag komt die in de pot en blijft 6 maanden bewaard omdat je als klant nog in die 6 maanden je oude nummer kan terug vragen. Na een jaar of iets meer dan een jaar ligt dat nummer weer klaar voor een nieuwe klant. De provider weet ook niet waar een 'oude' klant zich allemaal op abonneert. 

Het is niet de taak als provider dit te weten en uit te zoeken maar dat is mijn standpunt en mijn mening. Ik heb voor Telenet en Proximus gewerkt dan zou je eens moeten weten hoeveel tijd dat kost om alles te controleren dat is niet haalbaar. 

Je kan altijd eens Testaankoop contacteren en vragen wat zij er tegen kunnen doen maar ik denk dat hun gaan zeggen u moet bij uw provider zijn. Orange zegt dan weer nee wij weten daar niks van dus het is aan u omdat op te lossen. Het bekende : ik wordt van de kast naar de muur gestuurd. 

Dit is ook heel moeilijk om het opgelost te krijgen. Je zou een ander nummer kunnen vragen die optie heb je altijd maar dat moet jou keus zijn. Dit gaat een lang verhaal worden vrees ik op deze manier. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
DebbyDeblouwe
Gewaardeerd verkenner

Oké @patrick2 

Hoor ik u nu onrechtstreeks zeggen  dat ik als klant er uiteindelijk ook niet aan kon doen? 😉

En dat het maar duidelijk is dat ik dit gecompenseerd wil zien? Want ik heb jaren teveel betaald aan Orange,  voor een dienst waar ik nooit gebruik van heb gemaakt. 

Het is dan aan Orange om dit uit te klaren met hun technische partner CM COM

En weet je Patrick, een excuus had ook al fijn geweest,

Ik heb dit verder moeten onderzoeken omdat er niet naar inhoud geluisterd werd

Dit probleem kon al 2 jaar eerder opgelost zijn..

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen