annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik buiten abbo

Topic gestart op: 15-10-20 20h54

Antwoorden: 16 antwoorden

Nanninga709
Aspirant verkenner

Verbruik buiten abbo

Hallo, ik merk dat ik ook al heb ik nog mobiel internet er toch onkosten komen buiten mijn abonnement en er effectief bijstaat dat dit met mobiel internet te maken heeft. Hoe kan dit?

Screenshot_20201014-204427.png

Labels (1)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
Axel-malysse
Veteraan verkenner

Misschien moet je eens contact nemen met orange zelf zij kunnen dat achterhalen hoe dat komt 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Axel-malysse  het is niet zo dat een provider altijd ziet waar die extra kosten vandaan komen. Moest dat echt aan Orange gekoppeld zijn dus extra data of belminuten die je te veel gebruikt is het inzichtelijk voor de provider. Als dat is omdat je betaal smsen verstuurd voor gok of spelletjes sites of andere dingen die betalend zijn om te kopen of te zien , dan ziet de provider dat niet. Dat is de wet van de privacy dat een provider hier geen zicht op mag en kan hebben.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Axel-malysse
Veteraan verkenner

ik kan altijd op mijn factuur kijken waar ik kosten heb gemaakt en die factuur komt van orange dus hoezo kunnen ze dat niet ze zetten niet alles in detail maar ze zetten wel op de factuur als boven je abonnement bent gegaan dat is wat ik toch denk he 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Axel-malysse  ja kosten op je factuur buiten de bundel worden aangerekend. Dat wij dat zien als klant is ook normaal omdat wij als klant recht hebben om te weten waar aan je die kosten hebt gemaakt. Maar iemand die werkt bij de dienst facturatie ziet dat niet. 

Voorbeeld : jij koopt iets aan voor een spel te spelen , op dat moment wordt er een paar euro in rekening gebracht. Als jij niet meer weet dat je het heb aangekocht in een spel en je zou bellen dan kunnen ze je geen antwoord geven. Puur omdat dat soort kosten privacy is voor de klant zelf daar mag de interne persoon niks van weten. Dat er achteraf op je factuur staat : .......games aankopen € .... ,  want die firma waar jij dat aankoopt laat dat weten aan de provider. 

Zelf heb ik ook altijd facturen ingezien van klanten en wat wij konden zien zoals een film aankopen of dat iemand buiten zijn belminuten gaat of buiten zijn data bundel was zichtbaar. Maar andere kosten die eigenlijk niks met de provider te maken hebben waren niet zichtbaar. Maar dat is de wet van de privacy dat mag ook niet zichtbaar zijn voor de medewerker. 

Stel dat een klant elke week betaald om erotische filmpjes te zien , dat wil een klant niet bekend maken. ( wat zijn goed recht is ) of dat die gok verslaafd is en daar voor kosten maakt. Daar heeft die medewerker niks mee te maken en dus geen inzicht daarop. Dat uiteindelijk de firma waar je aan betaald deze kosten verrekend met de provider ja en zie jij dat op je factuur maar intern dus niet.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen