Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 13-10-22 16h59
Antwoorden: 14 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik en mijn vrouw kregen daarstraks alkebei een sms dat ons verbruik buiten bundel meer dan 50€ bereikt zou hebben. Zowel via #123# als via de app is niets terug te vinden. Wat is hier aan de hand? (Proberen te bellen naar 5000 maar dat is hopeloos)
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Misschien morgen nog eens kijken in de op of via 123.
Vind het wel vreemd dat het bij allebei is. Toevallig niet op vakantie oid?
Let er ook op dat betaalnummers zoals 1207 of 078, 0900 sms'jes naar wedstijdnummers enz. ook niet tot de bundel behoren. Evenals aankopen van google play ofzo.
Misschien een klantendienst gebeld die zo een nummer gebruikt?
Het is ook zo dat de "mijn verbruik" in de klantenzone en de Orange app ook niet onmiddellijk bijgewerkt word.
Je kan trouwens dat verbruik buiten de bundel in je klantenzone of in de app instellen om verassingen te vermijden. Als je dan een sms krijgt en je weet waarom het is, kan je het nog altijd verhogen.
Mattie,
Ik zit nu inderdaad in Duitsland maar ik en mijn vrouw hebben de voorbije dagen toch niet ieder 50€ gespendeerd aan betaalnummers? Qua data heb ik een go unlimited en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad.
Raar!
Neen, dat lijkt me dan inderdaad niet, maar is er misschien iets dat je regelmatig in het buitenland gebruikt waar je dan voor kan aangerekend worden? bv sms parkeren? een nummer daar bellen waarvan je geen weet hebt dat het een betaalnummer is?
Ben maar hardop aan het denken, maar dan zou ik wel sowieso die blokkering opzetten, of nakijken.
Dit heb ik ook nog even teruggevonden:
De app My Orange biedt je een overzicht van:
- nationale oproepen en sms'jes (na een paar uur)
- je gebruikte surfvolume (onmiddellijk)
- je gebruik in het buitenland (na ongeveer 48 uur)
- multimedia-aankopen (na enkele dagen)
Daarnaast stuurt Orange je sms'jes via zijn dienst Budget Check.
Die gratis sms'jes worden automatisch verstuurd zodra je je bundel helemaal hebt opgebruikt. Daarna krijg je een sms wanneer je een bepaald bedrag buiten bundel hebt bereikt (dat bedrag kan je zelf aanpassen maar is standaard ingesteld op 50 euro).
@Wginneke goedenavond.
Dan zal het wachten worden op je factuur of kijken in je klantenzone.
Ben je in het buitenland geweest? België is het
enige land wat nog roamingkosten aanrekent!
Je kan via FB-Messenger een berichtje doen.
https://www.facebook.com/OrangeBelgium
Inderdaad het enige land België in feite een schande!
Josette,
We zitten momenteel inderdaad in Duitsland, maar vorig jaar waren we in Duitsland Frankrijk Nederland Spanje zonder die berichten. De logica ontgaat me.