annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik in het buitenland

Topic gestart op: 16-05-19 17h42

Antwoorden: 7 antwoorden

Dirk_Devooght
Ervaren verkenner

Verbruik in het buitenland

OPGELOST

Binnenkort ga ik naar Griekenland op reis. Ik heb een abonnement Love (Koala+Internet+TV). Gratis bellen, gratis sms, gratis 4GB data, gratis 4GB data bonus. Vraag: kan ik gebruik maken in Griekenland van deze gratis items of zal ik buiten mijn abonemment vallen en extra moeten betalen?

Labels (3)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Dirk_Devooght
Ervaren verkenner

Ok, bedankt. Ik was het niet zeker. Nu kan ik met een gerust hart op reis.

Thx,

Dirk

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze


@patrick2  schreef:

... knip ... Belt u van Griekenland naar Spanje is dat betalend. Uw data kan u gebruiken vanuit de bundel als ook de sms'en. 


Dat is niet helemaal juist hoor Patrick. Binnen de landen van de EU zone naar andere landen van de EU zone is STEEDS INBEGREPEN. Enige uitzondering: als je vanuit je eigen land naar een ander land belt, dat is steeds betalend.

Maar dus met een BE abo bellen vanuit Griekenland naar Spanje, dat is gewoon inbegrepen in uw bundel.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@Dirk_Devooght in de Europese landen kan u gebruik maken van de sms'en en data en belminuten vanuit uw eigen bundel. Dat wil zeggen belt u naar België dan gaat het van uw onbeperkt bellen af. Belt u van Griekenland naar Spanje is dat betalend. Uw data kan u gebruiken vanuit de bundel als ook de sms'en. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze


@patrick2  schreef:

... knip ... Belt u van Griekenland naar Spanje is dat betalend. Uw data kan u gebruiken vanuit de bundel als ook de sms'en. 


Dat is niet helemaal juist hoor Patrick. Binnen de landen van de EU zone naar andere landen van de EU zone is STEEDS INBEGREPEN. Enige uitzondering: als je vanuit je eigen land naar een ander land belt, dat is steeds betalend.

Maar dus met een BE abo bellen vanuit Griekenland naar Spanje, dat is gewoon inbegrepen in uw bundel.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


GirlKillu
Gewaardeerd verkenner

Heb dit onlangs ook ontdekt.. Vind dit toch maar een vreemde regeling?

Buiten belgie bel je altijd gratis naar heel EU.. Binnen belgie moet je wel betalen naar EU? Beetje de omgekeerde wereld.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@GirlKillu 

Het is maar hoe je het bekijkt hé. In de EU zone is de roaming afgeschaft. Wanneer je zelf als Belg in BE bent (en dus ook een BE provider hebt) en je belt naar het buitenland is er geen sprake van roaming, uw eigen provider moet dat regelen.

Er zijn wel providers die van alle soorten voordeelpacks en "gratis"opties voor bellen naar het buitenland aanbieden, maar dat is volledig voor rekening van die provider, dat staat volledig los van "roaming" als dusdanig.

In die optiek gezien is het dus heel logisch ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen