annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verbruik

Topic gestart op: 21-07-19 11h50

Antwoorden: 6 antwoorden

Sabje
Gewaardeerd verkenner

Verbruik

OPGELOST

Is het bij jullie ook dat het verbruik van het internet is gestegen terwijl je net hetzelfde doet? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomN
Orange-werknemer

Android en iPhone bieden je de mogelijkheid na te kijken waar je bandbreedte naartoe gaat.

Wat je kan doen is die tellers eens naar 0 zetten en een paar dagen in het oog houden.

Voor iPhone kan je hier vinden hoe dit uit te voeren.

Voor Android kan ik je een link geven, maar elk merk heeft zo een beetje zijn layout.  Op zich zal het je wel op weg helpen.

Hopelijk helpt het je een beetje op weg in te ontdekken welke applicatie er met je data vandoor gaat 🙂

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
007
Gewaardeerd verkenner

Alle apps worden maar beter, meer flashy, meer fancy. 

Maar dit verbruikt natuurlijk altijd wel iets meer data...

Daarom zit er ook in de huidige abonnementen meer data dan de oudere formules...

TomN
Orange-werknemer

Hey @Sabje

Heb je al eens gekeken of je toch niet iets anders doet dan voordien? Bijvoorbeeld meer boodschapjes met gifjes sturen, fototjes doorsturen met messenger/whatsapp, back-up naar cloud-achtige oplossingen (bijvoorbeeld een iPhone backed up naar iCloud als je instelt dat dit mag over mobiele data), ...

Ik weet dat toen ik omschakelde van mijn oude smartphone naar mijn nieuwe ik ook meer data verbruikte, toen ik even analyseerde wat de reden was bleek dat ik gewoon meer van de apps gebruikte die data verbruiken (zoals Waze, spelletjes, ...).

Wat ook nog kan is in gevalle je zo nu en dan speedtestjes doet. (ik zeg niet dat jij dit doet, maar was bij mij het geval) Maar toch even vermelden voor anderen, dat ook dit data verbruikt en dit kan oplopen afhankelijk van de snelheid van de verbinding (tussen 10MB voor lage verbinding & 200MB bij hoge bandbreedtes en op WiFi zelfs nog meer)

Sabje
Gewaardeerd verkenner

Heb ik bekeken en doe niks anders als normaal

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Android en iPhone bieden je de mogelijkheid na te kijken waar je bandbreedte naartoe gaat.

Wat je kan doen is die tellers eens naar 0 zetten en een paar dagen in het oog houden.

Voor iPhone kan je hier vinden hoe dit uit te voeren.

Voor Android kan ik je een link geven, maar elk merk heeft zo een beetje zijn layout.  Op zich zal het je wel op weg helpen.

Hopelijk helpt het je een beetje op weg in te ontdekken welke applicatie er met je data vandoor gaat 🙂

Leden met de meeste pluimen