Tarieven en verbruik
Heb je een vraag over je verbruik? Hulp nodig om een Orange abonnement aan te schaffen? Dan ben jij op de juiste plek op Tribe!
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Rekruut scout

Wat is het buiten bundel bedrag in de My Orange app?

Ik heb iets vreemd ondekt - bedrag van "out of bundel" flink gestegen laatste dagen. 5000 heeft geen raad waroom. Data verkeer steeds 300 Mb, geen stecial nummers gebeld -bv sexlijn etc. okk buitenland. Heeft iemand mee gemaakt zo een lekage van milken abonnement (pantera)

Labels (3)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Hoi,

 

Heb je een iPhone? Indien ja, kijk eens of je MMS niet aanstaat. Als je smileys in SMSen gebruikt en die stuur je naar iemand die geen iMessage heeft, dan zet de iPhone deze om naar een MMS.

 

Je kan dit nakijken in je berichten parameters onder het instellingen menu.

0 pluimen
Aspirant verkenner

nee hoor mijn mms is altijd uit !!!!

de probl zit denk ik "Orange" zelf theeft iets met de contracten met providers 

zitten die niet in Orange!! Contract , dan zijn wij de pineut betalen.

0 pluimen
Veteraan verkenner

Heb je toevallig een iPhone? Want Apple rekent op de achtergrond speciale smskosten aan voor de activiatie van iMessage en FaceTime. Dit doet Apple een aantal keren op een dag indien de activatie (op de achtergrond) niet meteen lukt. Spijtig genoeg rekent Orange deze kosten door aan de klant waardoor het soms wel kan zijn dat je buiten bundel bedrag omhoog gaat, zonder je het door hebt.

Wel kan je dit op het detailfactuur zien, bij speciale nummers. Zijn meestal nummers vanuit UK.

0 pluimen
Gewaardeerd verkenner

inderdaad als imessage of facetime aanstaan heb je prijs buiten de bundel heb het zelf ook meegemaakt alles afgezet en geen probleem meer 

0 pluimen
Ervaren verkenner

Hey,

Ik zie dat je met dubbele tellers zit als ik kijk naar je verbruik die hebt toegevoegd als bijlage. Dit komt omdat je een koala abonnement hebt gehad en een tarief wijziging hebt gedaan naar de panter abonnement.

koala

- 5u bellen naar alle netwerken, onbeperkt bellen naar orange netwerken, onbeperkt sms'en  3Gb surfvolume, Coyote, orange cloud.

Panter

- Onbeperkt bellen & sms'en naar alle netwerken, 5Gb surfvolume, Icoyote en 64Gb orange cloud.

Je ziet beide bundels in je verbruik alleen het surfvolume van je koala niet dus scroll een beetje naar beneden en dan ga je zien dat je daar de 3Gb op gebruikt hebt en 10 euro buiten de bundel hebt geweten voor je wijzigde naar de panther.

Je gaat dit ook op je gedetallieerde factuur zien wanneer je deze gaat bekijken op je klantenzone.

Groetjes

Orange-werknemer
Orange-werknemer


Manu schreef:

Heb je toevallig een iPhone? Want Apple rekent op de achtergrond speciale smskosten aan voor de activiatie van iMessage en FaceTime. Dit doet Apple een aantal keren op een dag indien de activatie (op de achtergrond) niet meteen lukt. Spijtig genoeg rekent Orange deze kosten door aan de klant waardoor het soms wel kan zijn dat je buiten bundel bedrag omhoog gaat, zonder je het door hebt.

Wel kan je dit op het detailfactuur zien, bij speciale nummers. Zijn meestal nummers vanuit UK.


 

Kosten ivm iMessage/Facetime activatie zijn sinds December ergens niet meer aan de orde bij Orange.  Indien dit voor jou of iemand anders wel het geval zou zijn, best onmiddellijk melden bij 5000 of via Facebook/Twitter/  Dan kan men dit nakijken voor je.

Veteraan verkenner


TomN schreef:

Kosten ivm iMessage/Facetime activatie zijn sinds December ergens niet meer aan de orde bij Orange.  Indien dit voor jou of iemand anders wel het geval zou zijn, best onmiddellijk melden bij 5000 of via Facebook/Twitter/  Dan kan men dit nakijken voor je.


Oh, goed te weten! Hartelijk dank voor de feedback.

Ervaren verkenner

Hey Manu, 

Wat je zegt klopt inderdaad! Mochten er toch kosten voor aangerekend worden weet dan dat de klantendienst je een eenmalige Credit Nota opmaakt voor de kosten van facetime en imessage. Reden dat dit word aangerekend is omdat Orange geen contract wilt met Apple om privicy bescherming van de klanten. Hoe kan je vermijden dat Applejou geen kosten aanrekend: heel simpel zorg dat je bij je instellingen van Imessage en Facetime je Apple-ID gebruikt en niet het Orange nummer.

Groeten!

Ervaren verkenner

Hoi,

Ik kwam er deze maand ook achter dat mijn kosten erg opliepen; SMS'en naar een Nederlands nummer in België droeg onverwacht bij tot de hoge kosten (€0.70 per SMS). Ironisch was dat ik door een Nederlandse Orange-medewerker te woord werd gestaan om me dit uit te leggen.

Ik vraag me af hoeveel kilometer je in Frankrijk of Duitsland kan SMSen zonder een buitenlands tarief aangerekend te worden ! En of ze daar ook een Nederlander je landstaal laten spreken. It doesn't pay to be small in Europe!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen