annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bellen naar nederland naar een gewoon nr en na enkele minuten 15€ beltegoed weg terwijl ik optie bel

Topic gestart op: 16-03-23 22h32

Antwoorden: 7 antwoorden

Tommeken
Gewaardeerd verkenner

bellen naar nederland naar een gewoon nr en na enkele minuten 15€ beltegoed weg terwijl ik optie bel

ik belde naar de tui nl klantendienst terwijl ik de optie van 5 € om 90 min te bellen naar 6 europese landen en na enkele minuten was mijn belwaarde op. Ik liet TUI NL weten dat ze niet bijvermelden dat het een betalend nr blijkt te zijn maar tot mijn verbazing is het een nummer aan gewoon tarief. Waarom ben ik mijn belwaarde kwijt en werkt mijn optie niet?  +31880885885 is het nummer en 

 

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
M_016
Ervaren verkenner

Ter info

http:// nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfsnummer

Het tarief voor het bellen naar de Nederlandse 088-bedrijfsnummers mag niet hoger zijn dan het tarief voor een oproep naar een geografisch nummer.[3] Het bellen vanuit het buitenland naar 088-bedrijfsnummers is niet internationaal geregeld en kan hogere kosten met zich meebrengen dan bellen naar vaste nummers. Ook zijn er lokale mobiele providers waarbij een oproep naar een 088 nummer niet binnen de bundel valt.

Ik vrees dat enkel Orange u uitleg m.b.t. de facturatie van een dergelijk Nederlands niet geografisch bedrijfsnummer kan verschaffen, maar vermoed dat bovenstaande van toepassing is

0 pluimen
Tommeken
Gewaardeerd verkenner

Beste, ondertussen heb ik met base prepaid gebeld naar het 088 nr en dat kost mij 25 cent per minuut,idem met proximus. Enkel orange rekent meerdere euro´s per minuut! Bel ik naar de klantendienst en daar weten ze niet eens wat een 088 nr is! Wanneer ik het uitleg dan krijg ik als antwoord sorry maar ik kan u niet helpen en geef u 1 GB 24U terwijl ik 18 GB staan heb. Als ik mijn geld niet terug krijg dan ben ik weg, naar een eerlijke operator! Ik was van plan om love te nemen en ben nu blij dat ik dat nog niet gedaan heb. Het vertrouwen is zoek!!!!

0 pluimen
Tommeken
Gewaardeerd verkenner

 

U betaalt voor een gesprek met een 088-nummer hetzelfde tarief als voor gesprekken met geografische nummers. Dus ongeacht of de nummerhouder van het 088-nummer nu in Venlo of in Alkmaar zit, betaalt u steeds hetzelfde (relatief lage) tarief.

 

Sinds 1 juli 2013 zijn de kosten voor een gesprek met een 088-nummer gelijkgetrokken met de belkosten van andere vaste nummers.

Kan ik een 088-nummer ook vanuit het buitenland bellen?

Ja. Een 088-nummer mag dan niet aan een bepaalde stad of regio gebonden zijn, maar het ‘gedraagt’ zich in die zin net als een geografisch nummer. U kiest eerst de landcode van Nederland (+31) en laat

0 pluimen
Tommeken
Gewaardeerd verkenner

Bij telenet hanteren ze wel het normale tarief. Bovendien ik heb het opgezocht het is wel zo dat indien je vanuit het buitenland belt er zonaal tarief gehanteerd wordt. Met mijn vaste lijn van telenet bel ik aan het gewoon tarief en na 16.00u gratis. Ik had al overwogen om volledig naar orange over te stappen maar nadat ik 2 maal de klantendienst gecontacteerd heb weet ik zeker dat ik dit nooit zal doen. Ze wisten wel degelijk dat ze fout zijn want ze wilden compensenen met gratis sms of 24u onbeperkt internet, 2 zaken die ik in overvloed heb.   Bovendien zeg mij eens waar er vermeld wordt dat dit niet internationaal geregeld is??? andere operators doen het wel en die zullen het ook niet doen als het niet nodig is!

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen