Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-11-19 13h18
Antwoorden: 1 antwoord
Hierbij een kleine informatieve post in verband met de facturatie van het abonnement. Ook in verband met verschillende post die hier al over gekomen zijn. Dus hopelijk schept het een beetje duidelijkheid .
Als u een nieuwe klant bent binnen Orange dan is het goed te weten dat de facturatie altijd gebeurd een maand op voorhand , dus u betaald uw factuur een maand op voorhand. Moest u halverwege de maand uw abonnement beginnen gaat u een iets hogere factuur krijgen dan u gewoon bent.
Voorbeeld : u start 15 November uw abonnement Arend 40 euro euro , op uw factuur ziet u dan het volgende staan : Arend , 20 euro plus 40 euro van de nieuwe maand maakt dus een bedrag van 60 euro. Dit omdat de eerste twee weken worden aangerekend plus de nieuw maand erbij. Hierbij geen rekening houdend met eventuele promo's die er zijn.
Bij een opzeg van een abonnement werkt het een beetje andersom. Als u halverwege de maand opzegt zullen deze kosten op de eerst volgende factuur gecrediteerd worden. Dan heeft u zo gezegd geld tegoed van Orange. Moest het zo uitkomen met de opzeg dan kan het ook zijn dat er een volledige maand nog betaald dient maar afhankelijk van het moment dat de opzeg gedaan is.
Moest er een smartphone bij het abonnement gekoppeld zijn en u zegt dan op doet u zogezegd contractbreuk en zal er een vergoeding van de gsm gevraagd worden. Stel u tekent in voor 2 jaar , zegt het na een jaar op dan dient men de restwaarde hiervan terug te betalen en moet u betalen aan Orange in plaats van terug te krijgen of enkel de abonnements kost te betalen. Dus deze factuur gaat ook iets hoger liggen bij een opzeg.