Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-03-20 14h09
Antwoorden: 8 antwoorden
hallo,
op mijn laatste factuur was er een kost van 60eur buiten bundel. Ik heb naar de klantendienst gebeld, en blijkt dat ik 60euro mobiel internet zou verbruikt hebben in Egypte. Ik ben die periode niet in Egypte geweest (niet in het buitenland tout court) en mijn gsm toestel/simkaart ook niet. ik heb die periode wel een sms gekregen waarop stond dat ik dit zou verbruikt hebben. ik heb toen onmiddellijk naar de klantendienst gebeld, en die man zei dat ik maar moest wachten op m'n factuur om dit uit te klaren.
ondertussen heb ik nog een tiental keer naar de klantendienst gebeld. medewerker #1 stelde voor om 50% van de factuur te betalen. medewerker #2 legde de telefoon neer toen ik zei dat ik het belachelijk vond om voor iets te betalen wat ik niet verbruikt heb. medewerker #3 viel gewoon weg. medewerker #4 zei dat er zich een 'onregelmatigheid' had voorgedaan en dat men mij binnen de 24u ging contacteren (nooit iets van gehoord) medewerker #5 heeft me een dossiernummer gegeven en gezegd dat ze me binnen de 3 werkdagen gingen contacteren (nooit iets van gehoord). medewerker #6 stelde alsnog voor om 50% minder te betalen. medewerker #7 viel gewoon weg. medewerker #8 stelde voor om een bewijs te sturen naar Orange via mail dat aantoont dat ik niet in Egypte ben geweest (!)
bij deze begin ik dit redelijk vervelend te vinden, heb ik serieuze twijfels aan de orange klantendienst en ik hoop dat dit snel opgelost geraakt!
Dit is inderdaad een zeer vervelende situatie.
Gelet op de historiek van uw contacten met de klantendienst zou ik, in volgorde:
Het is niet aan u om uw onschuld te bewijzen, zij moeten uw schuld bewijzen. Dat ze bvb maar eens met operatorloggings uit Egypte voor de dag komen ...
Tussen haakjes, ik zie dat je nog maar net Triber bent geworden. Je moet wel weten dat wij hier zelf ook allemaal gewone Orange klanten zijn en dus geen inzage hebben en niks kunnen doen aan klantendossiers.
Wij kunnen enkel maar helpen met goede raad en tips, gebaseerd op ervaring en kennis.
In ieder geval, veel succes !!
@Cdt24801 alvast bedankt voor je antwoord. ik heb gisteren klacht ingediend bij de ombudsdienst telecomunicatie. Jammer en frustrerend dat dit de enige manier is om gehoor te krijgen..
@vis234 schreef:
@Cdt24801 alvast bedankt voor je antwoord. ik heb gisteren klacht ingediend bij de ombudsdienst telecomunicatie. Jammer en frustrerend dat dit de enige manier is om gehoor te krijgen..
Inderdaad, het zou klantvriendelijker mogen ....
Langs de andere kant kan ik ook wel ergens begrip opbrengen voor helpdeskmedewerkers wiens bloed van onder de nagels gehaald wordt door sommige "klanten" die met onredelijke eisen proberen alles voor niks te krijgen, daar zou je inderdaad kort van stof en slechtgezind van worden. Waarmee ik geenszins op uw geval doel, verre van zelfs.
Maar dat mogen ze dus niet uitwerken op de andere klanten die wel helemaal terecht een probleem aankaarten.