Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-11-19 12h44
Antwoorden: 9 antwoorden
Hallo,
ik ben 3 tal maand geleden overgestapt van Telenet naar Orange en heb toen gekozen voor Arend omdat die in promotie was. Ik wil nu mijn tariefplan aanpassen en online stellen ze Koala voor (+ 0,18euro) of Dolfijn (-4,82euro). Terwijl het prijsverschil duidelijk hoger ligt van het abonnement: Arend 40euro, Koala 20euro en Doflijn 15euro. Ik heb gebeld naar 5000 en daar kreeg ik te horen dat de verkoper het beter wist dan ik en dat die zogezegde besparing of extra kosten niet kloppen. En dan kwam de vraag : "welk abonnement kies je dan ?"
Iemand die er meer kennis van heeft en me k
Ik heb Arend met een Love pakket.
Maar nergens vind ik terug hoeveel ik effectief kan uitsparen als ik verander van tariefplan. Heel bizar vind ik dat.
Of zie ik dat nog net voor ik verander ?
@Carolinetje u ziet dat effectief in de klantenzone. Als u daar heen gaat en veranderd uw tarief plan ziet u de simulatie van wat u wel of niet bepsaard.
awel ja, als ik de simulatie doe zie ik dat ik bij dat ene abonnement zal moeten bijbetalen
@Carolinetje dat kan he omdat u een aanpassing doet. Maar nogmaals kies het pakket wat het beste bij u past . Is dat een klein bedrag bij betalen of een klein bedrag in vermindering dat kan he elk tarief plan is anders opgesteld bij Orange. U moet niet kijken naar de online versies of vergelijken omdat er promo's op zitten die u niet meer kan krijgen die u heeft al gehad namelijk. Maak de juiste en beste beslissing voor u zelf. Dit is een advies wat ik u kan geven van mijn eigen jaren lange ervaring.
Dat je bij een lager product meer zou moeten betalen dan bij het huidige hoger product is berekend op de huidige promoprijs die je op dat hoger product hebt. Eens die promo ten einde is moet je die simulatie nog maar eens doen. Je zal zien dat je dan niet meer moet bijbetalen maar een stuk minder betalen.
Een product met meer mogelijkheden is steeds duurder dan eentje met minder mogelijkheden. Vergelijking makend op de standaard prijzen van die producten. Vandaar dat de raad van @patrick2 heel goed is: kijk naar wat uw behoeften zijn en kies dan een abo dat past bij uw behoeften. Kies je te laag zul je iedere maand moeten bijbetalen. Kies je te hoog zul je eigenlijk te veel betalen voor wat je verbruikt. En bij wijziging van behoeften (kan altijd) dan pas je uw abo aan naar een ander, beter passend abo.
Dat is het verraderlijke aan promo's: je krijgt meer voor minder, maar opgepast na het verstrijken van de promo: dan komt de harde realiteit weer naar boven ....