annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verbruik flybox opvolgen zonder extra abbonement

Topic gestart op: 12-12-20 16h55

Antwoorden: 4 antwoorden

stijnorange
Rekruut scout

verbruik flybox opvolgen zonder extra abbonement

Hallo,

Ik heb sinds een goede maand een flybox met het abbonement easy internet + boost.

Omwille van het verschil in data tussen dal- en piekuren, wil ik mijn verbruik goed kunnen opvolgen. In theorie kan dit via de klantendienst. Het lukt me echter niet daar een account aan te maken. Ik heb de helpdesk reeds een aantal keer gebeld, met verschillend resultaat. Iemand zei me dat ik met dit abonnement geen toegang heb tot de klantenzone en dat ik nog een andere abonnement zou moeten nemen om dan via de klantenzone/app van dat abonnement de flybox op te volgen. Mijn gsmabonnement heb ik momenteel bij een andere provider. Dit wil ik zo houden. De enige simkaart die ik van orange heb, zit in de flybox, maar daar zou ik volgens dezelfde medewerker ook niet mee kunnen bellen. Ik kan me er ook niet mee registeren op de klantendienst, aangezien deze simkaart geen berichten ontvangt (heb dit effectief geprobeerd).

Kan iemand dit bevestigen? Nl. dat je met enkel een easy-internet abonnement geen account kan aanmaken op de klantendienst.

Los daarvan: heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? (opvolgen verbruik flybox)

De flybox.home vind ik wel het totaal verbruik, zonder onderscheid tussen piek- en daluren. Een teller reset ook op de eerste van de maand, maar mijn abonnement hernieuwt op de 12de...

Een andere medewerker beweerde dat ik steeds de helpdesk kon bellen, maar het is vaak moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen en nog moeilijker om iemand te vinden die me snel en correct helpt. Zo begreep de laatste medewerker blijkbaar niet eens mijn vraag om mijn verbruik in daluren en piekuren apart te benoemen... Frustrerend.

 

Hopelijk brengt de community raad.

mvg,

stijn

Labels (3)
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@stijnorange  je kan gewoon perfect een account aanmaken in de klantenzone om je verbruik op te volgen. Als je internet hebt bij Orange kan je dus je verbruik opvolgen geen enkel probleem. Dat je gsm bij een andere provider loopt ook geen probleem want bij een Flybox is het geen must. 

Je hebt ook een gsm nummer gekregen dat is namelijk gekoppeld aan je Flybox simkaart anders werkt deze simkaart niet. Dat nummer kan je gebruiken bij de inschrijving op de klantenzone. Je dient een geldig email adres in te geven en een sterk wachtwoord. Daarna heb je een profiel gecreëerd en je kan je verbruik inzien. 

Let wel op dat als je die registratie gedaan hebt dat het dus een verwerkingstijd nodig heeft en dat je niet direct alles zichtbaar hebt in de klantenzone.  

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


stijnorange
Rekruut scout

Hallo Patrick2,

Bedankt voor je antwoord.

Ik probeerde nogmaals een account aan te maken.
Mijn e-mailadres was reeds gekend in het systeem. Toen herinnerde ik me dat ik dat enkele weken geleden al had gedaan. Met het paswoord dat mijn computer had opgeslagen kon ik echter niet inloggen. Itsme werkte ook niet.

Als ik klik op "paswoord vergeten", zou ik dit kunnen oplossen met een pin die ik via sms krijg. De sim van de flybox ontvangt echter geen sms'en.

Weer de helpdesk gebeld.

Eerst iemand die mij een pin zou sturen op mijn eigen telefoonnummer. Hij zette mij even in de wacht om dit in orde te brengen. Na een minuut of twee sprong de lijn gewoon af ... Geen sms, geen antwoord.

Terug gebeld. Andere medewerker. Volgens deze man kon ik in plaats van de code via sms ook de pukcode ingeven. Dit gaf geen resultaat. Hij heeft me dan doorverbonden met de technische dienst. Nu hang ik al even aan de lijn en hoop dat er uiteindelijk iemand zal opnemen.

To be continued...

ugh,

stijn

stijnorange
Rekruut scout

Hallo Patrick en andere geïnteresseerden,

Mijn probleem is opgelost.

In het kort:

Na lang wachten had ik een technische medewerker aan de lijn. Na het horen van mijn verhaal vroeg hij of ik ooit klant was geweest bij orange. Dit was zo. Hij wilde mijn toenmalige nummer weten, want het systeem kon dat niet vertellen. Ik was er niet zeker van (dit was 8 of 10 jaar geleden), maar gaf mijn huidige nummer dat ik altijd meeneem (ik hop niet, maar verander om de paar jaar van provider). Dat was het...

Toen was het snel gefikst. Een nieuwe klantaccount aangemaakt en meteen toegang tot verbruik en andere statistieken.

conclusie:
- een klantaccount met enkel flybox kan wel degelijk
- bij registratieproblemen: denk aan mogelijke (hele) oude accounts


Dank deze helpdeskmedewerker (dat ik heb ik hem ook verteld)

groeten,

stijn

patrick2
Wijze
Wijze

@stijnorange  dat klopt als je ooit al eens hebt geregistreerd dan is het niet mogelijk om het nog eens te doen met je zelfde email adres. Dit is iets wat iedereen weet en ja dat heb ik je gezegd dat je een account kan maken voor Flybox verbruik op te volgen. 

Het is opgelost dat is wat telt. Nu nog even de post(en) aanduiden die je het meeste geholpen heeft dan kunnen we op die manier andere ook weer helpen als die hetzelfde probleem hebben. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen