annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

GSM met abo gekocht op 22/08 ... Waar is hij?

Topic gestart op: 16-09-20 19h55

Antwoorden: 2 antwoorden

CI-CE
Aspirant scout

GSM met abo gekocht op 22/08 ... Waar is hij?

Hallo iedereen!

Lang verhaal, kort:

Ik zit met een klein dilemma... Ik heb een nieuwe gsm (de Samsung Galaxy S20) gekocht online op 22 augustus en had een mail gekregen dat deze ging geleverd worden op 24 aug... Het is nu al 16 sept en heb hem nog steeds niet in de handen terwijl de gsm die ik nu heb (de Samsung Galaxy S7) goed stuk aan het gaan is...

Dit is waar alles op neer komt maar er is nog veel meer aan de hand dus als je het volledig verhaal wilt lezen... hou je dan maar al klaar!

Lang verhaal, lang:

Op de 20ste augustus begon ik op te merken dat de achterkant van mijn gsm begon lost te komen en na wat onderzoeken kwam ik enkele dingen te weten:

1. Het systeem van de Samsung S7 word niet meer upgedate
2. Hoogstwaarschijnlijk de batterij die aan het opzwellen is

Nu, deze gsm is gekocht geweest zodra hij uitkwam dus ik had wel verwacht dat ik deze ging moeten snel vervangen! Heb dus op de 22ste naar de Orange winkel geweest tijdens de corona tijden en daar hebben ze mij verteld dat ik oftewel direct €800 op de bank legde en dat mijn abo hetzelfde bleef. Of ik neem een nieuw abo aan en kreeg de gsm goedkoper! 

Als een, juist afgestudeerde student, was de keuze snel gemaakt.

Blijkt te zijn dat ik niet zomaar mijn abo kan veranderen want ik stond nog op die van mij vader. Mnr in de winkel was zo vriendelijk om te luisteren naar mijn probleem hiermee... Mijn vader zijn job zorgt ervoor dat hij amper tijd heeft en 6/7 werkt...

Verteld me dat ik zelf online de overdracht kan doen! Ik moet gewoon eerst mijn gsm kopen online ! Geweldig! Toch?

NOPE! 

Ik vroeg aan meneer hoe ik dit exact kon doen want als je online bestelde kreeg je enkel de optie om op abo te kopen of de volle pot (ookal gaf je aan dat je al een abo hebt), hij bleef zeggen dat dit ging lukken etc etc.

Heb dus de Samsung Galaxy S20 gekocht op een GoPlus abo en direct aangeduid dat:
1. deze factuur op mijn naam komt
2. niet toe te voegen aan een bestaand account
(Onthou dit even want het komt later terug!)

Breek me de bek niet open over wat een struggle het was voor de overdracht! Heb het uiteindelijk gewoon opgegeven en aan mijn vader gevraagd of hij toch de tijd kon maken om mij van zijn abo te halen.

Uiteindelijk merk ik later 2 dingen op... niet alleen hebben ze kunne flikken dat mijn huisnummer fout was maar ook sturen ze alle mails over mijn bestelling naar mijn vader! oké oké... geen probleem... verander gewoon de leverings plaats op bpost en vader stuurt alle mails naar mij door!

Krijg een mail verstuurd dat mijn nieuwe gsm ging geleverd worden op 24 augustust! gewelding! zo snel!

24 aug... niks... tot helemaal 29 aug... niks...

"Huh, ok... best even bellen naar de klantendienst en zien wat er aan de hand is want zelfs de track and trace van Orange zelf dat de bestelling was ontvangen en klaar voor verzending maar verzending blijft in behandeling"

in totaal... 20 KEER GEBELD EN 1 KEER AAN DE LIJN GEKOMEN

ok ok ok, geen probleem... mnr aan de tel was super vriendelijk maar omdat ik belde na 18 uur konden ze niet echt veel helpen behalve mij een dossier aan te maken en verteld me op een weekdag terug te bellen.

Tussen deze tijd heeft mijn vader al binnen in een orange winkel geweest om mijn oud abo te veranderen en mij eraf te halen.

31 aug krijg ik een mail binnen over mijn vorig telefoontje waarvan ze vroegen of ik een dossier kon maken en mijn probleem kon uitleggen. Heb direct alles uitgelegd op het dossier en de mail van mijn 'Missing In Action' GSM, fout huisnummer en fout email adres. Kreeg later ook een mailtje van bpost dat, inderdaad, zij nog geen pakketje hebben binnen gekregen van Orange en dat meeste klanten, nadat ze dit mailtje hebben gekregen, 2-3 dagen later hun pakketje krijgen (ha...ha...ha...)

2 sept krijg ik een mailtje dat het abo overdragen niet is gelukt door het feit dat mijn vader zijn id kaart kopie was vergeten geven.

3 september bel ik terug (deze keer maar 3x wow geweldig)

Mnr aan de tel was enorm vriendelijk! Zegt me dat Orange vraagt of ik al naar het fout huisnummer ben geweest om daar te vragen of mijn pakketje daar geleverd was...

Ik: Meneer... Het is zelfs nog niet eens verstuurd van Orange zelf... en dat huisnummer... is een brug...
Mnr: Juist gecheckt op Orange T&T en Bpost, inderdaad nog niks verzonden... en ook gecheckt van je huisnummer... DIT IS INDERDAAD EEN BRUG?!

Uiteindelijk kwam er verder dan een potje lachen met de brug, niet verder dan "max nog 12 dagen wachten"

12 sept heeft mijn vader tijd kunnen maken om helemaal met mij naar een orange winkel te gaan (heb ik al verteld dat ik in een studentenhuis woon in een andere stad van mijn ouders?)

Wonder bij wonder, het was dezelfde mnr van de vorige keer dat ik was langsgekomen! We doen alles voor het abo overdracht inorde te maken en leggen dan ook mijn situatie uit. Mnr vraagt of we effe kunne buiten wachten zodat hij Orange kan bellen. (Nu, je zou verwachten dat ze zelf een aparte lijn hebben met de hoofdcentrale maar nee! ze bellen ook met het 5000 nr van klantenservice?!)

Wat later komt hij buiten en zegt dat het abo overdragen zo'n week zou duren, als ik tegen dan mijn gsm nog niet heb dan gwn in de winkel achter mijn gsm mag en abo verander + ze cancellen mijn online order en, tot mijn grote pijn, zegt hij dat Orange WEER vraagt of ik op het fout huisnr effe kan kijken... 

Ik vertel weer dat ik dit al heb gedaan, dit een brug is en dat de order zelfs nog niet eens verzonden is!

Hij zegt gwn weer dat als het abo is veranderd, ik naar de winkel mag gaan en daar alles mag krijgen.

16 sept, ik word ineens opgebeld door mijn vader en heel het gesprek komt erop neer dat heel het abonnement (het oude) op mijn naam staat???? HOE????

Ik weet nog dat ik specifiek gekozen heb voor enkel mobiel, eigen factuur en geen toevoeging aan een ander account! Ik had zelfs het overdragen zelfs opgegeven?! HOE IS DIT GEBEURT???? 

12 september stond alles nog op mijn vader zijn naam! Moest alles al op mijn naam hebben gestaan dan zou ik toch zelf mijn gsm hebben kunnen kopen?! De joke word nog beter als mijn vader NOG STEEDS BETAALD ERVOOR MAAR HET STAAT VOLGENS ORANGE OP MIJN NAAM

Heb door alle mails gegaan die ik heb gekregen op mijn account (dit was enkel de orderbevestiging) en heb dit doorgestuurd naar mijn vader.

Dit kan toch niet anders dan op 12 sept zijn gebeurt want elke andere keer moeten ze mijn, en die van mijn vader, hebben! Online heb ik geen id kaart verstuurt bij mijn aankoop, zelf overdragen lukte niet en mijn vader was de zijne vergeten wnnr hij zelf langs ging! enigste keer dat we samen ons id kaart gaven was die dag!

Zaterdag gaat hij opnieuw naar de Orange winkel van zijn stad en dan ga ik naar die van mijn stad om te weten wat er allemaal is fout gegaan want dit kan toch gewoon niet?

Juist ook 36 keer gebeld en guess what? geen enkele keer aan de lijn gekomen! Zelfs als ik opnieuw en opnieuw belde!

Ik ben helemaal verward nu... Ik ben een heel geduldig persoon (Zoals je misschien kan opmerken dat ik letterlijk al bijna een maand wacht op een gsm van rond de €800) maar dit is teveel... Mijn oude gsm begint meer om meer op te zwellen en ik begin bang te worden maar ik kan niet stoppen met hem te gebruiken want heb geen ander toestel! Had dit ook specifiek verteld aan de mnr de eerste keer!

Misschien had ik toch best direct €800 op de bank gelegd want ik heb door deze situatie al enkele paniek aanvallen gekregen + kan niet meer op mijn gemakt met mijn gsm werken.

Ik wil deze strijd nog niet direct opgeven maar als ik op 19 sept nog steeds mijn nieuwe gsm niet in de handen heb weet ik het gewoon niet meer...

Alsinds bedankt voor heel deze mess te lezen en misschien kunnen jullie mij een beetje meer gerust stellen want ik weet het gewoon niet meer na heel het feit dat nu blijkbaar alles op mijn naam staat (als alles op mijn naam staat... waarom staat alles van mails enz nog op die van mijn vader?)

Ik wil geen irritante klant zijn en boos worden op de mensen in de winkel of klantenservice maar dit kan toch gewoon niet meer?

Labels (2)
2 ANTWOORDEN 2
TomB
Orange-werknemer

Beste @CI-CE ,

Jammer dit te lezen. Zeer veel miserie voor niets.

Beter was jouw vader naar de Orange shop gegaan en de S20 gekocht met de aanpassing van abonnement + korting om dan nadien de Overdracht te doen voor jouw nummer op jouw naam. Dan had je de GSM al. 

Verder ga ik hier niet heel ver op ingaan zonder informatie over wat er allemaal ingegeven is.

Als alles op jouw naam staat zou je gewoon de GSM kunnen kopen in een shop.

Groeten,
Shop Medewerker (Verlof)
Tom

Josette
Wijze
Wijze

@CI-CE  goedemorgen allereerst voor jou deze:

 

Tagnieuw.jpg

Om op je vraag te antwoorden, wij kunnen je alleen helpen met

 je de weg te wijzen. Wij zijn hier allemaal klanten.

Je zal toch via hun moeten gaan, je kan via

FB Messenger je verhaal uitleggen daar

krijg je meestel redelijk snel een antwoord. 

https://www.facebook.com/OrangeBelgium/

Succes.

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen