annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gsm met abonnement kopen

Topic gestart op: 11-04-20 20h23

Antwoorden: 46 antwoorden

Elketje81
Gewaardeerde genezer

Gsm met abonnement kopen

Ik zou weer een gsm willen aankopen met een orange abonnement maar nu dat volledig veranderd is begrijp ik er niet meer van.

Vond het vroeger veel eenvoudiger toen je gewoon koale, dolfijn, panter, ... moest intikken. Zou een intenst abonneme t nemen.

Labels (1)
46 ANTWOORDEN 46
patrick2
Wijze
Wijze

@Elketje81  tja .....veranderingen he.  

Je zal het nu echt op deze manier moeten doen en hopelijk staat het toestel erbij wat je graag wil hebben.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Elketje81
Gewaardeerde genezer

@patrick2 zal nog wat wachten tot de winkels terug open zijn. Want vanaf woensdag zal ik een love trio abonnement hebben

patrick2
Wijze
Wijze

@Elketje81  ah oke . Ja de shops zijn hopelijk snel open en dat doet me aan het volgende denken. 

Moest je die Smart data een beetje overdreven vinden of je hebt er niks aan kan je ook een toestel nemen op afbetaling , dus op krediet. De afbetaling gebeurd bij Cetelem , en je kan ook een duurder toestel nemen want het is dan vanaf 500 euro. Dan betaal je maandelijks je abonnement je Go Intense + afbetaling toestel. Die twee samen opgeteld wordt je dan je maandelijkse kost.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Elketje81 

Eigenlijk is het heel eenvoudig.

Je maakt om te beginnen een keuze: koop je een smartfoon met abo of heb je al een abo.

Vervolgens maak je de keuze: ga ik de foon meteen betalen of wens ik een afbetaling.

Ga je meteen betalen is de zaak rond. Je neemt het abo naar keuze of gaat verder met uw oude abo.

Wanneer je wenst op afbetaling te kopen heb je nu meer keuze dan vroeger.

Voor de foons tot € 500  kan je bij uw abo een optie "smart data" bijnemen. Die optie bestaat in drie smaken: 0,5 GB of 1 GB of 2 GB. Welk abo je erbij kiest maakt niet uit. Hoe hoger je die "smart data" neemt, hoe meer korting je bij de aankoop krijgt, maar ook hoe duurder de optie is. En die optie moet je gedurende 24 maanden blijven houden, zoniet moet je het restbedrag in één keer afbetalen.

voorbeeldje:

smartdata.JPG

Om dus de echte prijs te kennen moet je dus uw prijs met korting nemen en dan het maandbedrag van uw optie smart data X 24 erbij tellen. Die smart data is dus eigenlijk uw afbetalingsplan. Die 5, 10 of 15 euro moet ge dus bij het abo dat ge kiest bijtellen, vergeet dat vooral niet. Bovenstaande tabel is dus hetgeen uw foon u kost, daar moet je uw abo nog bijtellen.

Uit het voorbeeld:

  • met smart data 0,5 GB: aankoop € 199 plus 24 x 5 € = € 319
  • met smart data 1 GB: aankoop € 99 plus 24 x €10 : 339
  • met smart data 2 GB: aankoop € 9 plus 24 x € 15 = 369

In dit (reëel) voorbeeld doe je dus voordeel door de goedkoopste smart data erbij te nemen want uiteindelijk is uw foon goedkoper dan meteen betalen. En je betaalt (gedeeltelijk) op 24 maanden ...

Voorheen was er iets gelijkaardigs: je had gewone abo's en smartphone abo's. Ikzelf bvb heb een Koala Smartphone. De smartphone abo's waren steeds duurder dan hun gewone tegenhangers. Bij Koala bvb € 15. Dat zou dus nu Smart Data 2GB heten voor die prijs.

En daar zit nu het verschil met het nieuwe systeem. Met de smartphone abo's had je geen keuze: de meerprijs was door Orange vast gelinkt aan het abo. Wilde je Koala, dan was het + € 15.

Nu kan je dus kiezen: Koala stemt bvb overeen met GO Plus. Daar kun je nu dus zelf kiezen hoeveel per maand je wil afbetalen voor uw foon. En als extraatje krijg je dan ook meer GB, net zoals bij de smartphone abo's het geval was.

Wat ook nieuw is: je kan gedurende de looptijd van abo veranderen, zolang die optie Smart Data er maar bij blijft is het OK.

Voor foons van meer dan € 500 gaat dit verhaal niet op. Daar kies je gewoon een abonnement. Hoe hoger uw abonnement, hoe meer korting je krijgt. Het systeem van die Smart Data wordt hier dus niet toegepast.

Voorbeeldje:

durefoon.JPG

Wil je voor die duurdere foons een afbetaling moet je dat in een shop apart regelen en een dossier laten opmaken.

Zo, een heel epistel. Ik hoop dat je het eens rustig doorneemt en als er nog vragen zijn, laat maar weten.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Het is toch wel ongelofelijk hé ...

Ik zit hier een heel epistel te schrijven, verduidelijkt met afbeeldingen, en intussen zijn er 7  (ja, zeven) posts bijgekomen waar een groot deel van wat ik hier net heb neergepoot ook al staat ....

Ik weet het, ik kan niet echt typen, het is met 2 (soms 3 of 4) vingers tegelijkertijd ... En dan die afbeeldingen, tekst corrigeren,  bijschaven, en dan tenslotte heel het boeltje herlezen alvorens op "post" te klikken ... Ja, Things Take Time .... 😇

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen