Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-08-23 08h04
Antwoorden: 10 antwoorden
Sinds een tweetal weken hebben wij wat problemen met onze internetverbinding.
Hoewel we steeds verbonden blijven met het WIFI-signaal (dus alle streepjes vol), valt het internet zowat elke 10 minuten weg, dit gedurende 30 seconden. Daarna wordt de verbinding hersteld.
Na contactopname met Orange hebben we een speedtest gedaan en daaruit bleek alles normaal te zijn. Mijn inziens ook logisch, want wanneer het internet werkt, is alles ook gewoon normaal.
--> Ik heb dit aangegeven aan de Orange medewerker maar die zei dat we een WIFI booster dienden te huren en dat het probleem zou opgelost zijn.
We hebben altijd, 24/24, een volledig WIFI-signaal, enkel valt het internet zelf periodiek weg gedurende 30 seconden. Een WIFI booster zal daar toch niets aan doen.
Ik zei dat ik op het ogenblik van de telefoon met hem op 20 centimeter afstand stond van de modem zelf en dat er ook geen internet was, dus dat een Booster hier ook geen oplossing zou voor zijn maar dat 'is normaal' zei hij.
Wat is er aan de hand en welke oplossing hebben we nodig? Kan er iets aan de modem zelf zijn? Het werkt al 1.5 jaar perfect en we hebben niets gewijzigd hier in huis.
--> Is op alle toestellen (dus van printer tot laptop tot gsm tot ...)
Ik heb net hetzelfde probleem gehad. Internet viel uit en ook op de laptop soms terwijl de modem die vlakbij staat, het wel doet en ik het aan en uit heb gezet op aanvraag van Orange MAAR dan komen ze af met het huren van extra dingen..... ik zei neen, draadloos internet is draadloos internet en ik sta vlakbij mijn modem. Ik ga niet telkens extra dingen huren voor detzelfde prestatie?¿
Ik vind dat er een èchte oplossing voor gezocht moet worden!
Mvg
Hier werd ook gezegd om die Booster te huren. Als je NAAST die modem staat is dit niet nodig en ligt het probleem aan die modem zelf volgens mij.
Maar goed, dat lost het probleem nog steeds niet op natuurlijk... .
Als je op dat moment met een kabel ook geen internet hebt is het een probleem van/voor Orange
Eens kijken naar de leds op de modem opdat moment.
je hebt
tenminste moet 1 van deze uitstaan of knipperen als je internet uit is
Zonder internet werkt de wifi ook, alleen kun je dan het internet niet op
Een booster is geen oplossing . Je zult hetzelfde probleem hebben
En als je een goed wifi signaal hebt, heb je geen booster nodig
Dag Gregory,
Bedankt voor het antwoord, leek me ook dat het probleem niet verholpen wordt met de booster.
Ik kan inderdaad eens gaan checken op de modem naar de leds.
Welke led's zijn het juist op de modem?
Downstream en upstream zijn de pijltjes onder de 'aan' LED. En dan de Online, dewelke is dat?