Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-11-22 09h22
Antwoorden: 10 antwoorden
Goedemorgen iedereen,
verleden maand hebben wij besloten "kabelknipper" te worden. Wij zijn sinds 5 jaar LOVE trio.
We houden wel internet en de 2 zwaarste GSM abbo's
Vóór ik de decoder heb teruggestuurd, heb ik eerst naar Orange gebeld met de vraag of ik de tv app kan blijven gebruiken. Nu mag dit raar klinken want ondertussen weet ik beter omdat ik er sinds gisteren mee bezig ben, maar de operator zei mij: ja.
Klopt ook, decoder is al weken weg en we kijken nog steeds via de app en streamen naar de tv. Meestal nieuws en duiding, Discovery. De rest is Netflix.
Maar, sinds gisteren een nieuwe smartphone in huis, alles probleemloos over gezet en de Orange tv app werkt niet meer. Ik moet een code genereren op een decoder die er niet meer is.
Nu heb ik 2 opties lijkt mij: ofwel terug een decoder aanschaffen, ofwel de oude smartphone houden maar die is nog wel wat waard en zou morgen kunnen weg zijn.
Orange tv Light bestaat ook weet ik sinds gisteren maar de enige reden dat ik die niet interessant vind, is omdat die geen Discovery heeft.
Mijn vraag: bestaan er alternatieve oplossingen? Smartphone is en was OnePlus Android. Ik heb al geprobeerd met APK extractor maar dan nog niet.
Ook: blijft de oude telefoon werken met Orange tv app of zal dat vroeg of laat ook stoppen en is die telefoon houden dan uiteindelijk maar een tijdelijke oplossing?
Ben niet tevreden dat de operator hier zo vlotjes over is gegaan. Het is niet enkel op dit onderwerp dat ik merk dat ze niet altijd goed op de hoogte zijn van hun eigen diensten.
Bij mijn weten kan je de Orange app niet gebruiken zonder dat je een decoder hebt, dit is namelijk een interactieve dienst van je Decoder. Het zal zo zijn dat zolang die nog zogezegd aan je decoder gelinked is dat deze nog zal werken, ook al heb je hem niet meer. Indien je opnieuw dient te koppelen heb je inderdaad een probleem.
Het is wel zo dat er een app-only abonnement bestaat en dan werken er een andere app zonder dat je een decoder nodig hebt nl Orange TV Lite 8,5€/maand (klik)
Dus ofwel betaal je Orange TV (17€) ofwel Orange TV Lite (8,5€) dan heb je een app, anders niet.
Indien de app ook zo zou werken denk ik dat niemand nog zou betalen 😁
Dag Case321, you just made my day 😎
Vandaag was het plan namelijk die coax kabel door de muur terug naar zolder te trekken waar die door 20cm isolatie moet en niet meer of toch heel moeilijk door hetzelfde gat te duwen is.
Ga ik vandaag testen. Vrt Max hebben we al, dat gebruikten we al eens op vakantie als de Orange App weer kuren had. Voor thuis ben ik dus al goed geholpen waarvoor nen dikke merci.
Onderweg op reis zal ik bij slecht-weer-momenten het dan zonder Discovery moeten doen. Op die momenten ben ik jaloers op mijn vrouw met haar boek.. Ik ben geen lezer.
In bed durf ik trouwens ook nog wel eens kijken soms maar we hebben geen tv in de slaapkamer..
@ThomasW , ik neem steeds mijn Apple TV mee op reis. We gaan meestal op hotel en dan de hdmi kabel inpluggen en heb ik elke streamingdienst die ik thuis ook heb (wel geen Discovery 😉). Wil je het nog goedkoper dan kan je een Google chromecast meenemen (Orange verkoopt die online voor 20€ in de klantensone als ik mij niet vergis).
PS: en indien je een hdd aansluit op je tv kan je nog alles opnemen ook 😀
👍 hier geen Apple meer. Overgestapt naar Android 2 jaar geleden. De Chromecast gaat ook altijd mee. Bedankt voor de tip.
Hallo @ThomasW , hier ook een fervente kabelknipper 😉, ik ben ook een jaar geleden overgestapt van Trio naar Duo. Ik gebruik dus nog steeds het coax-signaal voor het compacte signaal (Een, Canvas, etc EN Discovery). Als je Orange klant bent sluiten ze het tv signaal niet af volgens mijn bevindingen (bij Telenet zien ze niet of de klant Trio of Duo is) plus dat dit geen prioriteit meer is. Dus, coax rechtstreeks in je tv en je kan blijven genieten van een 17-tal zenders (waaronder dus Discovery) wat voor mij de enige reden is van de coax te laten liggen. De rest kan je steeds kijken via de VRT Max app en/of de VTM Go app. Op je smart tv of zoals hier via mijn Apple TV. Indien Discovery+ Benelux, what’s in a name 🙄 ooit in België komt neem ik daar een abo op en vliegt de coax (van de garage naar de living) buiten en leg ik in die wachtbuis een utp kabel.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
10 | |
3 | |
2 | |
1 | |
1 |