Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 28-05-24 21h58
Antwoorden: 3 antwoorden
Sinds vorige week woensdag nieuwe modem omdat Orange mij daarvoor opbelde. Maar totaal niet tevreden! Sindsdien doet mijn wifi op mijn gsm raar. Regelmatig uitvallen, traag werken. Mijn afstand waar ik voordien goed wifi had nu echt slechter. Al gebeld maar niet echt een oplossing gekregen. Ze gingen mij terug opbellen maar niemand terug gebeld. Iemand die zou weten wat dit kan zijn? + wordt weergegeven wifi zonder internet.
Je kunt beter de 2.4 GHz band en de 5 GHz band een aparte naam geven (SSID) en dan met de 2.4 GHz verbinden, wat verder reikt
2.4 GHz gaat verder en is wat trager
5 GHz gaat vlugger maar gaat niet ver
Standaard worden die samen in 1 naam (SSID) gebundeld
Inloggen op de modem op 192.168.0.1 (user id en password staan ergens op of bij de modem)
Voor de 2.4 GHz best kanaal 1, 6 of 11 kiezen op de modem. Best een kanaal dat de buren niet gebruiken
2,4 GHz en 5 GHz - snellere wifi door aanpassen frequenties | ID.nl
@Melanie1991-s een goedemorgen.
Heb je misschien een VPN systeem op je toestel staan?
Heb je al eens alle stekkers uit de muur gehaald alsook de router?
Na 10 minuten alles terug insteken.
Ook je GSM volledig opnieuw opstarten daarna.
Succes.
Gsm al opnieuw opgestart. Ik bevraag derest vanavond eens aan me vriend.🤞