annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oplichting: toestel bestelt maar pakket is zoek

Topic gestart op: 18-10-22 11h23

Antwoorden: 8 antwoorden

VallendeBro
Gewaardeerd verkenner

Oplichting: toestel bestelt maar pakket is zoek

OPGELOST

Deze post is voor iedereen die mogelijks in dezelfde boot zit als mij: je hebt een bestelling geplaatst bij de Eshop van Orange en je pakketje is geleverd door Bpost maar nergens te vinden.

TL;DR (too long didn't read): er wordt bij Bpost of Orange informatie gelekt waardoor oplichters, 100m van de afleverplaats van mijn pakket, mijn bestelling wisten op te halen door een goedgelovige postbode omdat ze alle informatie hadden van mijn bestelling.

Ik bestelde vorige week een iPhone 14 Pro Max, de laatste in stock en zeer gegeerde toestellen die momenteel nergens te verkrijgen zijn. De dag erna zou het toestel geleverd worden, ik kreeg effectief een bevestigingsmail van Bpost maar mijn pakketje was nergens te vinden. Na heel mijn gebouw doorzocht te hebben, nam ik het heft in eigen handen en kreeg ik het telefoonnummer van de postbode in kwestie in handen. Kwam erop neer dat een persoon 100m van de afleverplek, de postbode benaderde en vroeg achter een pakketje op naam van {insert mijn naam}, het zou een klein pakketje moeten zijn. De postbode vermoedde dat de persoon wist waarover hij sprak, ging de bestelwagen in om te zoeken naar het pakketje en vond uiteindelijk mijn pakketje. De persoon in kwestie tekende dan ook voor het pakketje en verdween weer.

Ik heb onmiddellijk een dossier laten aanmaken bij Bpost hierover en kreeg vanochtend dan ook de telefoon waar ik voor vreesde. Komt erop neer dat dit een vorm van georganiseerde misdaad is en er ergens een lek is van bestellingsdata van Orange. Bpost bevestigde langs hun kant dat Orange met hen contact had opgenomen om Bpost hierover op de hoogte te brengen.

Conclusie van Bpost: neem contact op met Orange ivm uw bestelling, Orange heeft een contract met Bpost, zijn verantwoordelijk voor het afleveren van uw pakketje ÉN zijn verzekerd hiervoor.

Nu na meer dan 2 uur aan de telefoon te hangen, eindelijk een behulpzame collega vast gekregen dit gaat escaleren, bestellingsbedrag zal ik hoogstwaarschijnlijk wel terugkrijgen maar mijn vertrouwen in Orange is wat zoek. Dat gezegd zijnde zijn ze blijkbaar bezig met een intern onderzoek hiernaar. 

Hopelijk heb ik iemand die hetzelfde probleem heeft, wat context kunnen bieden. Laat zeker weten moest je vragen hebben of moest je in dezelfde situatie zitten. 

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
VallendeBro
Gewaardeerd verkenner

Update: mijn advocaat verwees me inderdaad door naar de Ombudsdienst Telecommunicatie. Hier kan je klacht indienen moest je je niet gehoord voelen. 

In mijn situatie is mijn probleem opgelost door meer dan 4u naar de klantendienst te bellen. Orange nam contact op, stuurde me een formulier door waar ik schriftelijk moest bevestigen dat ik het toestel niet in mijn bezit had. 

Daarna kreeg ik binnen het uur een creditnota in mijn mailbox, eind goed, al goed dus!

Moest je in de toekomst echt problemen hebben met de eshop, zou ik mailen naar eshop(at)orange.be het lijkt erop dat je daar het snelst antwoord krijgt op ernstige vragen zoals deze. Al probeert Orange je zo veel mogelijk via hun telefonische klantendienst te leiden. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
VallendeBro
Gewaardeerd verkenner

Een week later, nog steeds geen nieuws. Ondertussen al 6 maal zelf contact moeten opnemen met de klantendienst die telkens weer valse beloften doen en beloven dat ze contact met mij gaan opnemen hierover. 

Al twee maal door de klantendienst doorverwezen naar de politie terwijl gewoon het Belgisch Consumentenrecht van toepassing is en ik dus vergoed moet worden. 

Heb ondertussen contact opgenomen met een advocaat voor de zekerheid. 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Zou die advocaat wat laten wachten @VallendeBro, kost geld - de ombudsman niet

Maar dit hier loopt toch goed af Re: Livraison iPhone détourné - Page 2 - Tribe (orange.be)

0 pluimen
VallendeBro
Gewaardeerd verkenner

Update: mijn advocaat verwees me inderdaad door naar de Ombudsdienst Telecommunicatie. Hier kan je klacht indienen moest je je niet gehoord voelen. 

In mijn situatie is mijn probleem opgelost door meer dan 4u naar de klantendienst te bellen. Orange nam contact op, stuurde me een formulier door waar ik schriftelijk moest bevestigen dat ik het toestel niet in mijn bezit had. 

Daarna kreeg ik binnen het uur een creditnota in mijn mailbox, eind goed, al goed dus!

Moest je in de toekomst echt problemen hebben met de eshop, zou ik mailen naar eshop(at)orange.be het lijkt erop dat je daar het snelst antwoord krijgt op ernstige vragen zoals deze. Al probeert Orange je zo veel mogelijk via hun telefonische klantendienst te leiden. 

Gregory
Wijze
Wijze

Bedankt voor de feedback @VallendeBro 

Leden met de meeste pluimen