annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PC naar Router, Modem, NAS

Topic gestart op: 02-07-23 08h03

Antwoorden: 5 antwoorden

Jinx
Gewaardeerd verkenner

PC naar Router, Modem, NAS

OPGELOST

BESTE,

Er is een router bij gekomen, met een kabel tot het midden van de living, waar zowat alle toestellen op connecteren, nu heb ik overal deftige wifi.

 

Maar zit met een issue:

De Router hangt uiteraarde op Orange Modem, evenals hangt de vaste PC en de NAS  boven via kabel op de Orange modem.

Tot resultaat, mijn gsm, chromecast, laptop die op de asus router connected zijn vinden de PC en de NAS niet dat op de orange modem zijn geconnecteerd.

Ik had gedacht, dat dit gewoon zou doorgelinked worden ofzo ?

 

Hoe kan ik dit oplossen ? Graag advies.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jinx
Gewaardeerd verkenner

Moest niets meer doen als de "Operation Mode" van de Asus Router veranderen van optie "Router" naar "Access Point (AP)"

Voor de rest hoefde ik niets te doen, het is wel de laatste nieuwe router, een Wifi 6, dus geen IP's instellen of DHCP zaken afzetten, enkel die "Operation Mode" instellen en klaar is kees.

Bedankt voor het advies, problem solved !

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Jinx
Gewaardeerd verkenner

Moest niets meer doen als de "Operation Mode" van de Asus Router veranderen van optie "Router" naar "Access Point (AP)"

Voor de rest hoefde ik niets te doen, het is wel de laatste nieuwe router, een Wifi 6, dus geen IP's instellen of DHCP zaken afzetten, enkel die "Operation Mode" instellen en klaar is kees.

Bedankt voor het advies, problem solved !

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

good - Als access point wordt DHCP afgezet.  Het access point vraagt voor iets dat er op aangesloten is een ip address aan de (orange) router waarmee het verbonden is.  Voor de rest is alles 1 netwerk,  

Voorheen - als router - had je zoiets als twee netwerken

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Eenvoudigste oplossing is je asus router als access point configureren

0 pluimen
Jinx
Gewaardeerd verkenner

Zal eens zien of de Router dat kan, will get back with the results

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen