annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met activatie simkaart, geraakt maar niet opgelost

Topic gestart op: 14-08-20 18h24

Antwoorden: 12 antwoorden

Massimo1
Aspirant verkenner

Probleem met activatie simkaart, geraakt maar niet opgelost

Goedeavond,

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik zit met het volgende probleem:

Sinds onze verhuis zijn we overgestapt naar Orange. Op vlak van TV en internet geen vuiltje aan de lucht.
maar de nummeroverdracht wil maar niet lukken. Ik heb al talloze uren aan de telefoon/wachtlijn gehangen met Orange maar wordt niet echt verder geholpen. Ik kreeg steeds te horen dat de aanvraag voor  de nummeroverdracht mislukt is.

Ik belde reeds naar Mobile Vikings (huidige operator - prepaid kaart) en die vertelden dat er inderdaad verschillende keren een aanvraag is gebeurd voor een nummeroverdracht maar dat die mislukte. Ze vertelden dat het nummer klaar is voor overname. Maar het wil maar niet lukken. Het zou dus aan Orange moeten liggen.

Telkens ik bel naar Orange, loggen ze het in mijn dossier maar helpen ze me niet verder. Ik heb al verschillende keer mensen aan de lijn gehad die vertelden dat ik het verkeerde simkaart nummer heb opgegeven. Ik ben 100% zeker dat ik het juiste heb opgegeven, ik heb trouwens ook een foto gestuurd via fb van Orange als bewijs. Ik hoor dan steeds opnieuw dat het naar de technische dienst gaat, maar die nemen geen contact met mij op. Ondertussen zijn we bijna een maand verder. 

Ik las hier op het forum dat het misschien kan zijn dat de simkaart nog gelinkt is aan een oudere provider. Hoe groot achten jullie die kans? Het nummer is inderdaad ooit overgenomen geweest door Mobile vikings (6,5 jaar geleden).

Weten jullie misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zo kan ik de klantendienst misschien zelf een handje helpen? Alles om dit zo snel mogelijk in orde te krijgen.

Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
stravarius
Veteraan verkenner

Dank u Patrick dan weet ik dit. Zelf bel ik toch niet veel, en mij bellen ze ook niet zo veel omdat ik zelf nu geen vrienden meer heb sinds mijn werkongeval. Als ik naar de Dokter of ergens anders moet bellen kan dit nog altijd bij mijn moeder in het appartement naast mij.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@stravarius  misschien een beetje off topic : maar je zegt geen vrienden meer sinds je werkongeval. Hopelijk heb je die terug na je herstel want dat is ook wel erg brutaal en dat noemt zich dan je vrienden. Hopelijk ben ik mis in die stelling maar netjes is anders van die vrienden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Massimo1  ik vermoed dat je een klantnummer hebt op gegeven voor de overdracht te doen. Mobile vikings heeft geen echte klantnummers waardoor er dus een fysiek klantnummer is. Hierdoor kan de overdracht tegengehouden worden en dient men een MNP op te starten via het simkaartnummer. Beste is in de shop langs te gaan met je simkaart dan het nummer van de simkaart in te geven en dan zou het je probleem kunnen oplossen. 

Dat je nummer nog bij een andere provider staat weet ik niet maar wat ook kan is dat je nummer niet kan overgedragen worden door mobile vikings dat er toch iets verkeerd staat. Kan ook nog eens zijn dat je ooit een andere simkaart hebt gehad maar dat die wijziging nooit goed doorgevoerd is en je dus een ander simkaartnummer hebt dan je zou moeten hebben. Ook die gegevens kan je eens opvragen bij Mobile vikings. Kijk altijd ook eens op deze website : https://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1

Daar kan je je nummer ingeven en zien waar je nummer op dit moment actief staat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Massimo1
Aspirant verkenner

Dag Patrick,

 

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb wel degelijk het simkaartnummer doorgegeven. Ik weet zelfs niet wat mijn klantenummer zou zijn . Ik heb het simkaartnummer op de kaart zelf vergeleken met het nummer dat op de website van MV staat en dat komt overeen..

Bedankt voor die link trouwens. Onder operator staat Mobile Vikings, dus dat is als iets dat we kunnen uitsluiten. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Massimo1 

Ik denk dat van de gewone Tribers @patrick2 en @TomB daar het meeste over gaan weten. Bij deze zijn ze allebei gementioned en zullen ze wel eens komen kijken wanneer ze online zijn.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen