annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Router verplaatsen

Topic gestart op: 23-09-24 14h56

Antwoorden: 3 antwoorden

Philip_
Aspirant scout

Router verplaatsen

OPGELOST

Hallo,

Ik heb recent mijn bureau (Met vaste pc) naar een hogere verdieping en aan de andere kant van mijn appartement verplaatst. Mijn verbinding is nu redelijk slecht, zoals je kan verwachten.

Nu is mijn vraag of de router naar boven kan verplaatst worden, en heeft dat dan een speciale aansluiting nodig of kan een gewoon stopcontact worden omgebouwd?

Alvast bedankt,
Philip

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Philip_
Aspirant scout

Zelf een ethernet kabel voorzien is heel lastig, en zelfde met mesh modules (ik heb al geprobeert een wifi booster te gebruiken maar die heeft natuurlijk ook een kabel van halverwege tot pc nodig)

SSID splitsen klinkt als een optie, sowieso heb ik 2 netwerken, (Standaard netwerk en guest netwerk) dus ik vermoed dat ik 1 daarvan 2.4 GHz kan maken? Nu is de volgende vraag, hoe doe ik zoiets? 😄

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

Als je de router wil verplaatsen, dan heb je daar boven een coax aansluiting nodig - een coax aansluiting van de NIU gaat naar de router.  Heb de mijne ooit (tijdelijk) op de zolder geplaatst

  • Je kunt ook je internet via stopcontact verbinden  van waar hij nu staat naar de hogere verdieping - powerline adapters Powerline adapter kopen? - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis 
  • of zelf een ethernet kabel voorzien die van de router naar de hogere verdieping gaat
  • Of de wifi naam (SSID) splitsen, een SSID voor de 2.4 GHz band en een voor de 5 GHz band
    • kunt het bereik met je gsm testen daar, verbinden met de 2.4 GHz band en een speed test doen
  • Of wat mesh modules aanschaffen, 1 aan de router, 1 halverwege en 1 op de verdieping

Zou eerst de SSID's eens splitsen en zien wat de 2.4 GHz band geeft

 

0 pluimen
Philip_
Aspirant scout

Zelf een ethernet kabel voorzien is heel lastig, en zelfde met mesh modules (ik heb al geprobeert een wifi booster te gebruiken maar die heeft natuurlijk ook een kabel van halverwege tot pc nodig)

SSID splitsen klinkt als een optie, sowieso heb ik 2 netwerken, (Standaard netwerk en guest netwerk) dus ik vermoed dat ik 1 daarvan 2.4 GHz kan maken? Nu is de volgende vraag, hoe doe ik zoiets? 😄

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Het is per netwerk dat je splitst.  Dus kun je het standaard netwerk splitsen en ook het guest network.  zo kun je 4 netwerken zien.  Bij mij het ik de 5 GHz van het guest netwerk gedesactiveerd

Hoe ?  Inloggen (best met de kabel) op de router.  Via webbrowser 192.168.0.1  password staat onderaan de modem (Siligence) of heb je afzonderlijk bij gekregen.  Daarna naar de wifi gaan.  Je vindt het wel

 

Leden met de meeste pluimen