annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Smart producten verbinden met internet

Topic gestart op: 13-10-22 22h12

Antwoorden: 8 antwoorden

sandercallebert
Aspirant verkenner

Smart producten verbinden met internet

Ik heb thuis smartproducten (stekkers, lampen, camera's) van het merk Avidsen. Ook onze luchtzuiveraar van Philips en CO2 meter geven hetzelfde probleem. Ik gebruikte deze op het Telenet netwerk zonder problemen. Na mijn overstap naar Orange krijg ik deze toestellen niet meer geïnstalleerd en geactiveerd in hun bijhorende app. De app van de toestellen kan de toestellen niet vinden wanneer ik ze probeert te koppelen aan het netwerk.

Labels (2)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
sandercallebert
Aspirant verkenner

Het probleem is opgelost. Blijkbaar konden de toestellen niet om met een netwerk dat tegelijk 2,4Ghz en 5 GHz WiFi uitzend. Door dit in te stellen als 2 aparte signalen kon ik alles probleemloos instellen.

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Blij dat het opgelost is!
Heel raar eigenlijk want Telenet hun wifi zend ook 2,4 en 5 Ghz uit op 1 naam/signaal.
Misschien had je deze ooit bij Telenet opgesplitst in 2 aparte wifi namen?

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dat kan verschillende oorzaken hebben maar ik vermoed dat de oorzaak dit is:

Bij Orange werken ze met gedeelde externe IP-adressen. (CGN of CGNAT).
Dit kun je uitzetten op de modem en kan de oorzaak zijn waarom het niet werkt. Even bellen naar de klantendienst (technische dienst) en vragen dat ze dit voor jou uitzetten zodat je een eigen externe IP krijgt.

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

dat zou ik straf vinden, aangezien deze apparaten lokaal nog niet eens verbonden zijn.  Als CGNAT het probleem is dat hebben ze soms problemen om extern naar een cloudoplossing, een dashboard oid verbinding te maken, de connectie naar je lokale netwerk lukt dan wel.  Maar zelfs hier gaat het mis.

carraier grade nat kan je trouwens makkelijk testen.  Als je naar http://www.whatsmyip.org/  gaat en dat adres is hetzelfde als het adres vermeld op de statuspagina van je modem dan is dat niet het geval en krijg je een uniek adres.  

 

  

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen