annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Toekennen vast IP - fout

Topic gestart op: 18-10-22 16h39

Antwoorden: 14 antwoorden

Mattie
Aspirant genezer

Toekennen vast IP - fout

Hallo,

Wanneer ik in de interface van de modem een vast IP wil toekennen, ik druk beneden naast het verbonden apparaat op het "+"-teken, dan verschijnen de gegevens vanboven.  Als ik dan op opslaan druk dan staat er dat ik alle gegevens dien in te vullen.  Iemand die weet waaraan dat ligt?  Het is me in het verleden wel al gelukt...

Mattie_0-1666103902300.png

Iemand een idee of een work-around?

tnx!

 

Labels (1)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Mattie
Aspirant genezer

is dus ergens een combinatie van bepaalde settings en het toekennen van een vast ip...

Als ik een reset doe van de modem, met de standaard instellingen, dan lukt het wel om een ip toe te kennen.  Als ik dan een backup van het config bestand van de modem terugzet, gaat het weer niet meer...
Eens op verder onderzoek uitgaan...

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Enige vooruitgang @Mattie  ?

Als je iets vindt kun je er een Tips&Tricks van maken.  Best ook langs de FR kant.  Als je wil vertaal ik het wel voor je

 

0 pluimen
Mattie
Aspirant genezer

Ja idd, 
ik heb de 2 config files naast mekaar gezet en ik zag daar niet direct een verschil in.

Dan even de site gedebugd. En kwam tot de conclusie dat de fout niet zat in het nieuw toegevoegde adres maar de adressen die er reeds instonden.

Dus deze verwijderd en dan werkt het terug 🙂

Lijkt me dus dat er na een update (van de modem?) meer velden van een vast ip worden opgeslagen en dat hij een controle doet op de bestaande, daar bestaat (of het is leeg) dat veld achterliggend niet en geeft hij deze fout... 

Zo lijkt het toch allesinds.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Raar, wat kan hij meer willen van info dan de MAC, fixed IP en evt naam @Mattie 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen