annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Toekennen vast IP - fout

Topic gestart op: 18-10-22 16h39

Antwoorden: 14 antwoorden

Mattie
Aspirant genezer

Toekennen vast IP - fout

Hallo,

Wanneer ik in de interface van de modem een vast IP wil toekennen, ik druk beneden naast het verbonden apparaat op het "+"-teken, dan verschijnen de gegevens vanboven.  Als ik dan op opslaan druk dan staat er dat ik alle gegevens dien in te vullen.  Iemand die weet waaraan dat ligt?  Het is me in het verleden wel al gelukt...

Mattie_0-1666103902300.png

Iemand een idee of een work-around?

tnx!

 

Labels (1)
0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
Mattie
Aspirant genezer

Daar heb ik ook geen idee van... misschien de manier van opslaan oid?

Ook heb ik gemerkt dat er achterliggend tabellen met hostnames configs oid worden bijgehouden.  Het is namelijk zo dat als hij een hostname geresolved heeft van het apparaat, je kent een vast IP toe.  Je wijzigt de naam van het apparaat, dan opslaan.

Daarna doe je het vast ip terug weg, hij deze naam blijft aanhouden.  Dus hij gaat de hostname niet meer weergeven... zo komt het apparaat ook in Italic te staan bij de verbonden apparaten, alsof je de hostname zelf hebt hernoemt.

Dat is nog zo een euvel, eens je daar een hostname hebt veranderd kan je deze niet terugzetten naar een hostname dat hij van het apparaat zelf krijgt.  Er is blijkbaar geen mogelijkheid om dit terug te wissen buiten een reset. 

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb dat gisteren of zo getest @Mattie met mijn printer.

Vast IP  toegekend + andere naam

Terug uit de vaste gehaald, modem reboot en de andere naam blijft er staan

Dan de vorige config teruggezet (file GatewaySettings van 11/07/2022), terug reboot en mijn oude printer naam was terug

Mattie
Aspirant genezer

Ja idd, dat was mij dus ook opgevallen.  Is wel vervelend. 😞
En dan is het ook nog zo dat deze namen niet op het netwerk gebroadcast worden, dus je kan dan niet meer zien wat de oorspronkelijke naam is, moest die er al zijn.  Want dat loopt ook niet altijd vlekkeloos...

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dus - de namen nooit veranderen in de router, wel op het toestel zelf

Mattie
Aspirant genezer

Ja inderdaad 🙂 maar dan is het zo dat op de modem dikwijls/soms hostnames staan als "unknown" of met de schrijffout "unknow"... 
En soms staan ze er dan weer wel... 

Terwijl mijn eigen dns/dhcp-server geen problemen heeft om de namen te weten te komen... 

Leden met de meeste pluimen