Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 24-07-20 23h10
Antwoorden: 2 antwoorden
Dag iedereen,
Ik heb enkele rare problemen met VoWIFI en VoLTE op m'n iPhones. Ik heb een Go Plus abbo en ben al meer dan 2 jaar klant. Mijn vaste ISP is Telenet.
Op mijn oude iPhone 6S Plus kan ik van beide gebruik maken, echter als ik VoLTE laat opstaan krijg ik problemen met mijn mobiele dataverbinding. Na een tijdje laadt bvb Instagram niet meer of krijg ik geen enkele pagina meer open in Safari. VoLTE uitzetten en iPhone herstarten was hier de enige optie, dan werkte alles terug. VoWIFI werkt wel zonder problemen op dit toestel.
Nu is m'n 6S Plus een paar maanden geleden stuk gegaan (4G werkt niet meer enkel nog wifi) en heb ik me een iPhone 11 Pro Max gekocht. Op dit toestel ook VoWIFI en VoLTE aangezet wat de eerste week goed ging. Een paar dagen later merkte ik op mijn nieuwe iPhone hetzelfde probleem als bij de 6S Plus dat als VoLTE aanstaat ik uitval krijg van mijn mobiele data. Dit dus terug uitgezet, iPhone herstart en probleem opgelost. Maar nu sinds enkele dagen krijgt ook mijn wifi dezelfde kuren! Vandaag op het idee gekomen om ook mijn VoWIFI uit te zetten en de iPhone te herstarten en tot nu toe lijkt ook dit probleem van de baan... Heel vreemd allemaal maar vind het jammer van de VoWIFI omdat ik nu geen ontvangst meer heb in de kelder en dit met VoWIFI wel werkte.
Daarom mijn vraag, aangezien Orange dit aanbiedt zou dit op mijn toestel toch moeten werken? Heb ik soms een instelling verkeerd staan dat ik over het hoofd zie? Of ergens een ander probleem? Hopelijk weet iemand van jullie hier raad mee.
MVG
Glenn
@Glekke82 dan vrees ik toch dat je een probleem hebt of met de apps of met je toestel zelf. Ik heb zelf namelijk ook een Iphone 11 pro en heb geen enkel probleem. Niet met de apps nog met instagram nog met andere zaken. Bellen VoLte en VoWifi werkt perfect ook in combinatie met 4G. ( Heb ook nog Telenet voor internet )
Er zijn geen instellingen voor VoWifi of VoLte die je kan veranderen en dergelijke. Misschien is je ontvangst wat minder maar dat kan enkel jij zelf zien. Enige advies dat ik je kan geven stel hem terug in naar de fabrieks instellingen. Als dat geen oplossing bied Apple care bellen en vragen of die dit soort zaken voor hebben gehad. Betreft je VoWifi kan het misschien wel zijn dat je wifi problemen hebt met Telenet zelf maar daar moet je Telenet voor contacteren.
@patrick2Ik heb zaterdag de netwerkinstellingen en mobiele data eens teruggezet naar fabrieksinstellingen om te testen en tot nu toe blijft alles werken. Hopelijk is het hiermee opgelost I'll keep you posted!
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |